thuisreis tweede poging - Reisverslag uit Herwijnen, Nederland van Erna Spier - WaarBenJij.nu thuisreis tweede poging - Reisverslag uit Herwijnen, Nederland van Erna Spier - WaarBenJij.nu

thuisreis tweede poging

Door: Erna

Blijf op de hoogte en volg Erna

15 Maart 2013 | Nederland, Herwijnen

Tweede poging! Het verslag was nog veel uitgebreider maar opeens was er een heel stuk weg!

14 maart 2013
Hallo beste en lieve lezers allemaal! Vandaag alweer het laatste hoofdstuk van ons camperavontuur. Ik schrijf dit vanuit mijn eigen warme huis in Herwijnen waar we vanmiddag weer zijn aanbeland, gezond en wel en de camper heel.
Op zaterdag 2 maart besluiten we alvast de tent voor de camper weg te halen want er is weer storm en regen voorspeld en nu is het goed weer, blij dat we dat gedaan hebben want daarna is het weer behoorlijk omgeslagen, harde wind en regen met daarin oranje-bruin zand vanuit de woestijn.
's Morgens vroeg zag je overal mensen met waterspuiten in de weer om het bruine goedje te verwijderen! Achteraf volkomen overbodig want 's middags opende de hemel haar sluizen en kwam er toch een bak water omlaag! Maar goed, alles was weer schoon gespoeld. Ook de dagen erna was het geen mooi weer met veel regen maar tot onze verrassing was het woensdag 6 maart heerlijk weer. Dat was heel fijn en we denken ook aan alle jarigen in de familie, zus Jos en kleinzoons Ryan en Kas en zelf krijgen we bezoek van onze kennissen Pia en Cees uit Hellevoetsluis, die een maand in Spanje op vakantie zijn en een auto gehuurd hebben. We hebben een gezellige dag inclusief het Fish&Chips menu op de camping. Ineke en Ruud waren uiteraard ook van de partij.
De volgende dag zijn we vertrokken en via camping Didota in Oropesa del Mar, camperplaatsen in Le Boulou, Millau, Vallon en Sully en verder een schitterende route door het Centraal Massief in Frankrijk, met veel regen maar ook zonnige momenten richting huis. Tot en met Parijs ging alles voorspoedig en daarna werden we letterlijk overvallen door de sneeuw en kwamen we vast te zitten op een grote parkeerplaats met restaurant en toiletten. Jammer genoeg was er geen WiFi bereik. Wij hebben daar twee nachten gestaan en ons best gered want aan eten en drinken geen gebrek maar och arme bestuurders van personenauto’s, die ook niet verder konden omdat de weg volkomen afgesloten was. Wat zullen ze het koud gehad hebben! Wij hebben nog een jonge moeder met haar kindje ’s middags laten slapen in onze camper omdat hij niet kon slapen in zijn buggy en zijn moeder bijna in elkaar zakte van vermoeidheid. Het restaurant bleef open en mensen lagen in stoelen, zaten op de grond etc. Hun auto ergens in de file onbeheerd achter gelaten. De Franse overheid verdient geen schoonheidsprijs, mensen (veelal geen Fransen) twee nachten en dagen zonder koffie, soep, dekens of enige vorm van informatie te laten zitten op een afgesloten snelweg. Vanmorgen om 5.30 uur begon het weer te rijden, mondjesmaat. Wij zijn rond 8.00 uur gaan rijden en hebben geen oponthoud van belang meer gehad, wel gigantische sneeuwbulten gezien en vooral in het begin nog maar over een schoongemaakte baan kunnen rijden maar verder prima. En dus zijn we maar in een ruk naar huis gereden. Brrrrrrr koud hier hoor, maar wel lekker zonnig.

• 15 Maart 2013 - 09:43

Joke:

ja, ik zag de chaos op de tv en moest natuurlijk gelijk aan jullie denken! heftig! gelukkig heelhuids thuisgekomen! gr, joke www.jokevanvlijmen.nl met foto's van suriname 2013

Verslag uit: Nederland, Herwijnen

overwinteren 2012 - 2013

Hallo allemaal,

We zijn vandaag (zondag 16 december) aangekomen op camping Marjal Costa Blanca in Crevillent Spanje. De planning is hier te blijven tot begin maart 2013.
De reis is op zich goed verlopen maar we hebben wel de nodige hindernissen moeten nemen. Het begon ermee dat de stalling eigenaar vergeten was dat we de camper zouden komen halen en hij helemaal ingebouwd stond, daardoor konden we hem pas ophalen nadat andere camper eigenaars hun voertuig hadden verplaatst. Daarna ontdekten we dat er muizen binnen waren geweest en heb ik de onderste keukenkastjes schoon moeten maken en alles af laten wassen door onze vaatwasser, gelukkig dat die nog bij de hand was. Verder alles nagekeken maar gelukkig waren het alleen de onderste kastjes geweest. Daarna deed de Tv het niet, ook niet nadat de smartcard van CanaalDigitaal ge heractiveerd was. Balen dus, gelukkig in Leerdam een technneut kunne strikken die de boel kon doormeten, kabel stuk rara hoe kan dat want de laatste reis nergens last van gehad. Enfin, Tv deed het weer met de nadruk op deed want de eerste de beste avond....niks, nada, noppes en ook de autoradio doet het niet en ook de zonnepanelen doen het niet. Arie nog in de weer geweest met zekeringen maar het mocht niet baten. Dus zonder TV en muziek naar het zuiden, maar alles zou nog veel erger worden want net voor de grens van Spanje kregen we het bericht dat onze zwager Leo, de man van mijn jongste zus Marianne, plotseling is overleden. O wat erg en nu? Teruggaan is geen optie dus gaan we door en ga ik kijken of ik over kan komen voor de crematie. Wel zus gesproken via telefoon en facebook. Wat erg voor haar.

Inmiddels is het zaterdag 22 december en ben ik weer terug op de camping. Woensdag ben ik naar nederland gevlogen, Arie is bij Boy gebleven. Donderdag de 20e hebben we zwager Leo naar zijn laatste rustplaats begeleid. Blij dat ik gegaan ben. Het was een hele mooie, ingetogen uitvaart en ik hoop dat mijn zus een beetje steun aan me gehad heeft.
Vrijdag ben ik weer teruggevlogen en nu dus maar proberen de draad weer op te pakken.
Van vrienden uit Gelenberg, Duitsland ook een droevig berich gekregen i.v.m met een overlijden in hen familie.
Lieve mensen allemaal, geniet van het leven zolang het kan, het kan zo maar voorbij zijn!