Murcia, storm en meer.... - Reisverslag uit Catral, Spanje van Erna Spier - WaarBenJij.nu Murcia, storm en meer.... - Reisverslag uit Catral, Spanje van Erna Spier - WaarBenJij.nu

Murcia, storm en meer....

Door: Erna

Blijf op de hoogte en volg Erna

23 Januari 2013 | Spanje, Catral

23 januari 2013
Catral,

Zoals beloofd een verslag van onze dag uit met Spanish Sylvia!
Ze zou om 9.30 hier op de camping zijn maar dat werd (zoals we al verwacht hadden) ten elven, haha maar goed dat we er op gerekend hadden.
Ze bracht nog een hele kist sinaasappels mee en weigerde er iets voor aan te nemen.
We zijn naar Murcia gereden, niet echt de stad in maar naar mega shoppingcentra vlak bij het voetbalstadion, je hebt er alle denkbare winkels, van de Mediamarkt en Saturn tot aan Primark, H&M en heel veel andere modezaken, schoenenzaken en natuurlijk heel veel restaurants. Daar aangekomen hebben we eerst Boy uitgelaten en hem toen in de auto gelaten op zijn eigen dekentje en de ramen een stukje open en in een garage dus het werd er niet warm. Wij zijn toen wezen shoppen en lunchen waar het inmiddels wel tijd voor was geworden. Daarna nog meer shoppen en weer terug naar de auto. Boy weer uitgelaten en naar een ander mega centrum gereden. Ook daar nog wat rond gekeken maar toen waren we wel uitgekeken en gingen we lekker wat drinken. Als afsluiting nog naar een supermarkt waar de Albert Heijn XL gemakkelijk in rond kan draaien. En toen weer naar de camping.

Nu is het de 23e en het loeit van de storm hier in Catral en omstreken, eigenlijk stormt het al een dag of vier maar zo erg als vandaag was het nog niet eerder. Er is het nodige weggewaaid van voornamelijk spanjaarden die er alleen een in weekenden zijn. Het personeel hier heeft er de handen vol aan! Onze voortent heeft zich tot nu toe goed gehouden en we hopen dat het zo blijft! Hij staat goed geschoord en met stormbanden vast maar je weet het natuurlijk nooit he! Wind en water zijn loeisterk.
Vanmiddag zijn we met Ruud en Ineke op de camping in het restaurant kip met sla en friet wezen eten. Het was voor de eerste keer dat de camping dit organiseerde en je moest er voor intekenen. Het was helemaal vol, heel gezellig, heel lekker en voor heel weinig geld. Terwijl we daar zaten zagen we buiten op het terras complete tuinsets door de wind in een hoek geschoven worden en moest het personeel ook daar weer mee aan de slag. Veel mensen blijven nu op de camping, fietsen is niet mogelijk en ook wandelen of buiten zitten is lastig. De voorspelling is dat we tot vrijdag storm houden en dat er vanavond regen komt.

Verder heb ik nog wat foto’s van Boy in de honden badkamer hier op de camping. Heel luxe, compleet met bad en een fohn. Ook is er een speciale wasmachine voor hondendekens etc.

• 23 Januari 2013 - 21:57

Yvonne:

Advies....Arie laat altijd doorschemeren dat hij ergens een ferm uitsteeksel heeft. Ik neem aan dat je die blindelings kunt vinden. Goed vasthouden........dan waai je niet weg.

Hier heel koud en veel sneeuw + veel werk. Veel nieuwe cottagess bij Durrus en GLengarrif.
    Gaat Syll terug naar Ierland? Hoe gaat heet nu met Boy?
    Weet Syll iets over MIchaela?
    Be good
    Yvonne

• 23 Januari 2013 - 22:10

Loes & Leo:

Hallo Erna & Arie,
    Hopelijk houd de goed geschoorde en vastgesjorde voortent het, begrepen dat de weersverwachting t/m vrijdag nog "winderig" en vochtig is. Afijn, je weet dat we hier dik in de vorst en de sneeuw zitten dus dagelijks met sneeuwschuiver aan de gang (Wel goed voor de conditie) Verder ook dagelijks de autoruiten schoonmaken maar "ze" beloven ons vanaf het aankomend weekend temperaturen boven nul. In de Serre en de werkplaats door de kacheltjes goed toeven dus de zomerplanten redden het zo prima en ik kan in de werkplaats ook gewoon klusjes doen. Afijn, verder zoeken we wat klus in huis dus de dagen zijn goed gevuld. OK, voor jullie nog even sterkte met de storm/wind, geniet van elke dag en de hartelijke groetjes. Loes & leo

• 23 Januari 2013 - 23:17

Bart &Liesbeth Vrouwe:

Hi Erna & Arie
    Dat is wel een flinke dip in het doorgaans zonnige Spanje.Hier zijn de voorspellingen voor het weekend
    ook niet best.Wij vieren zondag Liesbeth's 80e verjaardag in de brink. Wij hopen dat de gasten kunnen
    komen want er wordt dan sneeuw, ijzel en regen verwacht. Lieve groetjes,Liesbeth & Bart.

• 24 Januari 2013 - 18:54

Joke:

hier in su heerlijk warm, wel af en toe bewolkt maar gelukkig niet zoveel regen als vorig jaar...komt misschien nog? het water in de rivieren staat zo laag dat dorpen aan de surinamerivier geen water hebben, het water wat er is is vuil dus niet voor consumptie geschikt, dat kan wel bij hoog water, ook voor de korjalen..smalle boten die al het vervoer regelen over water hebben last van de lage waterstand. gelukkig hier geen sneeuw en andere ellende, dus is het genieten van de aardige mensen lekker eten, luieren. gistermorgen naar een yogaclubje geweest en ook naar het zwembad aquajoggen met heerlijk warm water. 15 srd per dag is ongeveer 3,00 euro.

ik hoop voor jullie dat die storm gauw gaat liggen...die shoppingmalls..tja..wel veel van het "goede"! murcia..ik was er ook erg lang geleden is toch een leuke plaats? ook hier veel grote warenhuizen..voor de allerrijksten...lieve groet uit su!

• 28 Januari 2013 - 09:11

Martin En Susanne:

Ha Arie en Erna,
    Stormachtig plaatje zeg. Maar jullie vermaken je goed zo te lezen.
    Hier is het ijs en de sneeuw alweer vertrokken. Een stuk fijner klussen hoor zonder die vorst. We hebben inmiddels ons huis verkocht en zijn druk bezig om voor juni klaar te zijn met de opbouw van ons huis/kantoor. We genieten van aardse zaken als nwe keuken uitkiezen, vloeren shoppen en kleuren matchen. Zo wordt het helemaal ons eigen huis en zijn we niet meer "op visite" bij moeder/oma.
    Het lijkt ons zo leuk om dat allemaal eens aan jullie te laten zien! Wie weet, veel liefs Martin en Susanne

Verslag uit: Spanje, Catral

overwinteren 2012 - 2013

Hallo allemaal,

We zijn vandaag (zondag 16 december) aangekomen op camping Marjal Costa Blanca in Crevillent Spanje. De planning is hier te blijven tot begin maart 2013.
De reis is op zich goed verlopen maar we hebben wel de nodige hindernissen moeten nemen. Het begon ermee dat de stalling eigenaar vergeten was dat we de camper zouden komen halen en hij helemaal ingebouwd stond, daardoor konden we hem pas ophalen nadat andere camper eigenaars hun voertuig hadden verplaatst. Daarna ontdekten we dat er muizen binnen waren geweest en heb ik de onderste keukenkastjes schoon moeten maken en alles af laten wassen door onze vaatwasser, gelukkig dat die nog bij de hand was. Verder alles nagekeken maar gelukkig waren het alleen de onderste kastjes geweest. Daarna deed de Tv het niet, ook niet nadat de smartcard van CanaalDigitaal ge heractiveerd was. Balen dus, gelukkig in Leerdam een technneut kunne strikken die de boel kon doormeten, kabel stuk rara hoe kan dat want de laatste reis nergens last van gehad. Enfin, Tv deed het weer met de nadruk op deed want de eerste de beste avond....niks, nada, noppes en ook de autoradio doet het niet en ook de zonnepanelen doen het niet. Arie nog in de weer geweest met zekeringen maar het mocht niet baten. Dus zonder TV en muziek naar het zuiden, maar alles zou nog veel erger worden want net voor de grens van Spanje kregen we het bericht dat onze zwager Leo, de man van mijn jongste zus Marianne, plotseling is overleden. O wat erg en nu? Teruggaan is geen optie dus gaan we door en ga ik kijken of ik over kan komen voor de crematie. Wel zus gesproken via telefoon en facebook. Wat erg voor haar.

Inmiddels is het zaterdag 22 december en ben ik weer terug op de camping. Woensdag ben ik naar nederland gevlogen, Arie is bij Boy gebleven. Donderdag de 20e hebben we zwager Leo naar zijn laatste rustplaats begeleid. Blij dat ik gegaan ben. Het was een hele mooie, ingetogen uitvaart en ik hoop dat mijn zus een beetje steun aan me gehad heeft.
Vrijdag ben ik weer teruggevlogen en nu dus maar proberen de draad weer op te pakken.
Van vrienden uit Gelenberg, Duitsland ook een droevig berich gekregen i.v.m met een overlijden in hen familie.
Lieve mensen allemaal, geniet van het leven zolang het kan, het kan zo maar voorbij zijn!