Kerst 2012 - Reisverslag uit Catral, Spanje van Erna Spier - WaarBenJij.nu Kerst 2012 - Reisverslag uit Catral, Spanje van Erna Spier - WaarBenJij.nu

Kerst 2012

Door: Erna

Blijf op de hoogte en volg Erna

25 December 2012 | Spanje, Catral

Vandaag 1e Kerstdag op camping Marjal. Gisteren en eergisteren was het prachtig weer en we hoopten vandaag weer maar het was mistig en koud!
Geen nood, de voortent en de camper van de Engelse buren en tevens vrienden van Ineke en Ruud was groot genoeg om met z'n zessen in te zitten. We hadden allemaal lekkere dingen gemaakt en vanaf een uur of vier vanmiddag zijn we bij elkaar gekomen en hebben heel gezellig zitten eten en drinken!
Nu is het al 23.28 en zit ik naar Andre Rieu te luisteren op BVN en ondertussen dit verslag te schrijven terwijl het buiten inmiddels flink regent!

Dadelijk maar lekker slapen en morgen zien we wel weer verder.
Het was een gezellige dag en we hebben ons Engels weer flink opgehaald!

• 25 December 2012 - 23:37

Jos:

Nou dat klinkt gezellig, hier hoost het ook, dat is miss hien een troost ha ha ha..
    Ik heb het gezellig gehad bij Nico en Ingrid, en bij anita en Johan. Ook nog even naar Andre zitten kijken en nu direct maar slapen.
    Doei, ik hoop dat het morge btwr weer is voor jullie(en ook voor ons)
    Doei, kus van je zus

• 26 December 2012 - 11:45

Ingeborg En Koos:

dat ziet er gezellig uit,Arie je staat er gekleurd op haha. Hier schijnt nu de zon ,gisterochtend was het hier ook mooi ,we zijn toen met bonnie in egmond wezen wandelen ,,smiddags bij arjan en erikca gegourmet. Nu voorbereidingen aan het doen voor vanmiddag ,dan komt koos zijn moeder en een zus van hem met haar man nog veel plezier daar ,en leuk op deze manier kunnen we nog een beetje meegenieten.

• 26 December 2012 - 13:14

Lucy:

Hoi Arie en Erna
    Nou, zo te zien hebben jullie geen honger geleden daar in Spanje! Zag er gezellig uit ondanks het niet zo mooie weer.
    Gisteren waren Wouter en Sonja en Irene met de kinderen bij ons. Het was gezellig, ook al zit het overlijden van Leo toch steeds in je hoofd. Ik heb net nog even met Marianne gebeld, ze ging vanmiddag naar de paardjes.
    Straks gaan wij naar Rogier en Nicole. Die waren een paar dagen in Brussel, bj de broer van Nicole, en zijn gister weer teruggekomen.
    Geniet maar lekker van Spanje en jullie vrienden. Het weer wordt vast wel weer mooier.
    Kus van je (andere) zus en schoonzus.

• 01 Januari 2013 - 21:38

Bart & Liesbeth Vrouwe:

Lieve Erna,Arie & Boy, Wij wensen jullie een heel gelukkig nieuwjaar en hopen dat het vervolg van de overwintering in spanje beter mag verlopen.Hier verloopt het óók niet helemaal gladjes; Liesbeth heeft
    waarschijnlijk wéér een darminfectie, diarree,darmkrampen etc.Ze heeft nu medicijnen hiervoor.
    Vandaag bij Ronald in Westzaan geweest en vanavond kwam Lianne de traditionele boerenkool met worst eten.Vorige week is Piet Vet overleden;hij was dementerende maar is waarschijnlijk aan een inwendige ziekte overleden.De buren (van het huis van Rietje Snoek) zitten voor bijna 3 maanden in Chli en komen half jan. weer thuis en Liesbeth wordt 27 jan 80! Fijne vakantie toegewenst en liefs van Liesbeth & Bart.

Verslag uit: Spanje, Catral

overwinteren 2012 - 2013

Hallo allemaal,

We zijn vandaag (zondag 16 december) aangekomen op camping Marjal Costa Blanca in Crevillent Spanje. De planning is hier te blijven tot begin maart 2013.
De reis is op zich goed verlopen maar we hebben wel de nodige hindernissen moeten nemen. Het begon ermee dat de stalling eigenaar vergeten was dat we de camper zouden komen halen en hij helemaal ingebouwd stond, daardoor konden we hem pas ophalen nadat andere camper eigenaars hun voertuig hadden verplaatst. Daarna ontdekten we dat er muizen binnen waren geweest en heb ik de onderste keukenkastjes schoon moeten maken en alles af laten wassen door onze vaatwasser, gelukkig dat die nog bij de hand was. Verder alles nagekeken maar gelukkig waren het alleen de onderste kastjes geweest. Daarna deed de Tv het niet, ook niet nadat de smartcard van CanaalDigitaal ge heractiveerd was. Balen dus, gelukkig in Leerdam een technneut kunne strikken die de boel kon doormeten, kabel stuk rara hoe kan dat want de laatste reis nergens last van gehad. Enfin, Tv deed het weer met de nadruk op deed want de eerste de beste avond....niks, nada, noppes en ook de autoradio doet het niet en ook de zonnepanelen doen het niet. Arie nog in de weer geweest met zekeringen maar het mocht niet baten. Dus zonder TV en muziek naar het zuiden, maar alles zou nog veel erger worden want net voor de grens van Spanje kregen we het bericht dat onze zwager Leo, de man van mijn jongste zus Marianne, plotseling is overleden. O wat erg en nu? Teruggaan is geen optie dus gaan we door en ga ik kijken of ik over kan komen voor de crematie. Wel zus gesproken via telefoon en facebook. Wat erg voor haar.

Inmiddels is het zaterdag 22 december en ben ik weer terug op de camping. Woensdag ben ik naar nederland gevlogen, Arie is bij Boy gebleven. Donderdag de 20e hebben we zwager Leo naar zijn laatste rustplaats begeleid. Blij dat ik gegaan ben. Het was een hele mooie, ingetogen uitvaart en ik hoop dat mijn zus een beetje steun aan me gehad heeft.
Vrijdag ben ik weer teruggevlogen en nu dus maar proberen de draad weer op te pakken.
Van vrienden uit Gelenberg, Duitsland ook een droevig berich gekregen i.v.m met een overlijden in hen familie.
Lieve mensen allemaal, geniet van het leven zolang het kan, het kan zo maar voorbij zijn!