he he daar zijn weer even - Reisverslag uit Gijón, Spanje van Erna Spier - WaarBenJij.nu he he daar zijn weer even - Reisverslag uit Gijón, Spanje van Erna Spier - WaarBenJij.nu

he he daar zijn weer even

Blijf op de hoogte en volg Erna

02 Augustus 2012 | Spanje, Gijón

Woensdag 25 juli 2012,
Het laatste schrijfsel kwam nog uit Boiro maar inmiddels zijn we al weer een eid verderop langs de Spaanse Noordkust, jongens wat is het hier prachtig, een onderbelicht stuk vakantieland! Heerlijke temperaturen, beetje wind, de prachtigste veilige stranden met heel veel recreatiemogelijkheden, surfen, plankzeilen maar vooral voor de kleintjes heerlijk. O wat zou ik nu graag alle kleinkindertjes hier hebben!!!
Het plaatsje waar we nu zijn heet Tapia de Casariego, klein stadje met een supermarkt en wat restaurantjes en winkeltjes maar verder niet veel bijzonders. Maar de stranden...... geweldig. Een probleem is dat Boy nergens hier op het strand mag dus passen we ons daarop aan. Gelukkig is het op de camperplaats, die vrij hoog ligt altijd winderig en is het dus niet zo warm. We gaan dus zo’n twee uurtjes naar het strand en dan weer even naar de camper om wat de eten en te drinken en met Boy te wandelen en we herhalen dat ’s middags nog een keer. Arie is zo wat zwart inmiddels en ik heb zowaar ook een mooi kleurtje!
Hiervoor waren we in Foz, een grotere plaats met een mega grote camperplaats, ook vlak bij de zee maar dan bij de haven waar veel vissers zitten. De zee komt hier helemaal droog te liggen bij eb en gaan er allerlei mensen op zoek naar pieren en ander glibberig spul wat ze dan weer gebruiken om mee te vissen, uiteraard zijn we daar even naar wezen kijken. Maandag gingen we wat boodschappen doen in het stadje Foz en toen we terug kwamen stonden we nog al enige op het veld! Nou ja geen probleem dachten we maar even later snapten we waarom.... Er kwam een circus aan!!!!!! Dit keer een met leeuwen, tijgers, beren en ander beestenspul wat stinkt en vliegen aantrekt en dus.... wegwezen!
Maar kennelijk worden we achtervolgd door het circusvirus want ook hier in Tapia is er een mini mini circusje met mini paardjes en een ezel en een lama, vanmorgen opgezet, vanavond en morgenavond voorstelling en dan weer weg, dat is te overzien en bovendien is het niet vlak naast ons.

Inmiddels zijn we al op 1 augustus beland en staan we sinds vandaag weer in Foz waar het circus weg is en alles weer rustig is. Boy is niet lekker en heeft pijn aan zijn achterpoot want hij is bij het uitspringen van de camper kennelijk ergens aan blijven hangen en is zijn nagel losgetrokken. Ik heb er betadine op gedaan en een gaasje er om heen en als we gaan lopen doe ik er een plastic zakje om met tape zodat er geen vuil in komt. Ik zit nu bij de plaatselijke bibliotheek maar internet wil hier niet opstraten dus kan ik dit verslag niet plaatsen. Balen hoor.

Nu de laatste update, onderweg bij Gijon staan we bij een cafeetje en hier lukt het dus wel. Weet nog niet waar we vanavond zullen zijn maar dat horen jullie nog wel.

• 02 Augustus 2012 - 21:54

Jos:

Hoi Zus en Zwager, en zieige Boy !!

Leuk dat jullie van die prachtige plekken zien, alleen die glibberbeestjes brrrr. Moet er niet aan denken, ik vind een naaktslak al erg.
    Ik hoop dat Boy weer snel goed kan lopen, maar zo 'n nagel groeit natuurlijk niet zo snel, en jammer dat hij niet op het strand mag, maar daarom zijn ze waarschijnlijk ook zo mooi!
    Arie je mag wel uitkijken bij de grens als je zo bruin bent, dan lijk je teveel op een crimineel !!! Of drugskoerier!
    Hier alles gewoon z'n gangetje, Lucy en Frits zijn vandaag geweest, was gezellig, en goed weer, even leek het te regenen, maar dat was snel weer over en konden we zelfs buiten eten.
    Veele plezier, en tot de volgende keer...