Op bezoek in Orihuela - Reisverslag uit Catral, Spanje van Erna Spier - WaarBenJij.nu Op bezoek in Orihuela - Reisverslag uit Catral, Spanje van Erna Spier - WaarBenJij.nu

Op bezoek in Orihuela

Door: Erna

Blijf op de hoogte en volg Erna

06 Januari 2013 | Spanje, Catral

Hallo allemaal,

Even vertellen dat we vandaag op bezoek zijn geweest in het stadje Orihuela, niet zo ver van de camping vandaan. In Ierland hebben we Sylvia Celedonio Andres ontmoet, wat sommigen van jullie al wisten maar voor anderen nieuw is. Sylvia woont nog steeds in Ierland maar is nu een paar weken bij haar ouders en broer hier in Spanje. Ze vond het leuk als wij haar ouders en broer zouden ontmoeten en dus is ze ons vandaag om 13.00 uur komen halen en hebben we bij haar thuis gegeten, eerst een tafel vol met mosselen, garnalen, kaas, serrano ham en brood. Daarna soep en daarna kip, sla en gebakken aardappelen en daarna een driekoningentaart (soort tulband) en snoep en chocola en dat alles werd begeleid met drank, van fris tot wijn tot zelfgemaakte likeuren! Lekker allemaal maar voorlopig hoeven we niets meer.....
Daarna zijn we met haar vader naar zijn "landje" gegaan waar we sinaasappelen van de boom hebben geplukt, een hele kist vol, een struik bleekselderij van het land kregen en een paar takken verse laurierbladeren. Die moeten nu eerst ondersteboven hangen en drogen en daarna kunnen de bladeren in een pot bewaard worden.
We gaan morgen maar wat sinaasappels uitdelen op de camping! Veel te veel voor ons tweetjes. Daarna heeft Sylvia ons weer naar de camping gebracht en zit ik nu uit te buiken met een lekker bakkie thee!
Maar het was ontzettend leuk. Ik had het fotoboek over onze tijd in Ierland meegenomen wat erg leuk was voor Sylvia en haar ouders omdat zij daar ook verschillende keren in staat.

• 06 Januari 2013 - 20:24

Jos:

Hoi,
    Nou dat klinkt geweldig, jullie zagen er zeker uitgehongerd uit ha ha ha..
    Maar wel lief natuurlijk.

Ik had vanmorgen een H.mis voor Hans en voor mama's 100 geboortedag, Ingrid was ook mee, dat is wel lekker.
    S'middags naar Beesd geweest voor de nieuwjaarsreceptie, was ook wel gezellig. Met Martien afgesproken dat hij op donderdag voor Pasen mijn caravan ophaald, we kijken dan wel even wanneer de vloer en de tent eraan komen. Arie weet het al !!
    Gisteren hebik de kerst opgeruimd, het huis is weer lekker schoon, en opgeruimd, morgen gaat het " gewone" leven weer beginnen, oppassen, eetcafe, bloemetjes.
    het penningmeesterschap voor onze huizen heb ik voor het laatst gedaan, ik moest mijzelf herkiesbaar stellen, en heb dat niet gedaan. Nu nog overdragen aan mijn opvolger...alleen die is er nog niet.

Verder geen nieuws, geniet lekker van de zon,
    Dikke kus,
    Jos

• 06 Januari 2013 - 20:25

Ingeborg En Koos:

wat leuk en gezellig ,zeker ook voor sylvia.En wat een mooie sinasappels.Leuk dat jullie zo genieten van deze overwintering ,hier is het vandaag eindelijk ook weer eens zonnig geweest en niet koud,maar voor volgend weekend verwadhten ze weer vorst en sneeuw.
    groetjes van ons

• 06 Januari 2013 - 22:01

Marianne:

Zo, een heerlijk dagje gehad dus! Echt een driekoningenmaaltijd, wat leuk dat vrienden uit Ierland ook familie hebben in Spanje waar jullie nu zitten, de wereld is toch maar klein.
    Het is hier in 't Hoge Noorden vandaag de hele dag mooi zonnig geweest; vanochtend erst koffievisite van Bauke en Ans die hebben geholpen wat wat belastingzaken, daarna lekker bordje boerenkool met een sudderlapje gegeten en toen en mooie strandwandeling gemaakt. Later op de dag naar de paardjes geweest en een nieuwjaarsreceptie op de manege gehad, maar daar was ik al snelweer weg. Nu even TV gekeken en wat internette, dan zo naar bedje toe! Lekker... sinasappels!
    Geniet van het mooie weer, dikke knuffel, Marianne

• 07 Januari 2013 - 09:24

Yvonne:

wacia leucia!!!
    Syl ziet er goed uit.

Wij nog steeds ziek en veel te druk! Hadden bijna een huis in Nieuwaal, tegenover jullie aan de rivier. Maar hij verhuurt het toch maar niet.
    Yv

• 07 Januari 2013 - 10:37

Ada:

Ik begrijp nu waar die rolletjes vandaan komen die je vroeger niet had. Mijn god, wat een eten!! Nou hier was het ook niet mis tijdens de feestdagen, dat kostte nogal wat maagpijn. Nu alles weer normaal, ga morgen met de tweeling zwemmen.
    Woonde je maar om de hoek want bij ons gaan er nogal wat sinaasappels doorheen. Het weer is hier pet, iedere dag somber en regenachtig, dus je mist niks. Hoop dat bij jullie de zon op de sinaasappeltjes schijnt.

groetjes Ada

• 07 Januari 2013 - 11:08

Loes & Leo:

Buenas dias Erna & Arie,

Ongelofelijk wat een diversiteit aan eten, jullie zullen na deze maaltijd wel een aantal dagen praktisch niets hebben gegeten. Heerlijk zo sinas appelen uit de boom, lekker uitpersen zo koop je het niet bij de supermarkt.
    Hoe gaat het verder met jullie technische installatie, is alles inmiddels opgelost of komt dat weer later.
    Hier alles wel, kerstvakantie de kleinkinderen hier geweest, heel gezellig. Gister samen de kerstversiering en spulletjes weer opgeruimd, straks nog even op de zolder "achter het schot" zetten, opgeruimd staat netjes. Vorige week op een mooie dag nog een heerlijke duinwandeling gemaakt in de Schoorlse duinen, onze dochter Isaiah werkt daar (tijdelijk) voor Staatsbosbeheer. OK lui, geniet maar van het heerlijke zonnetje en wij kijken uit naar jullie volgende verslag van de belevenissen.
    Adios,
    Loes & Leo

• 07 Januari 2013 - 12:28

Yvonne De Haan:

ziet er goed uit zeg. verukkelijke sinasappels, ik geniet dat jullie zo genieten.
    liefs yvonne

• 07 Januari 2013 - 13:35

Dineke:

Leuk Ernie om allemaal te lezen. Heerlijk dat het steeds mooi weer is en met deze verhalen zend je zonnestralen naar ons toe. Het doet mij denken aan de verwennerij van Angela in Italië, mangiare mangiare. Wij hebben gisteren geoefend voor het kamerconcert het was zo gezellig, dat ik pas rond twee uur 's nachts thuis kwam. Ai ai. Morgen doe ik de boom weg en dan is alles weer normaal. Leuke maand december maar heerlijk dat het weer achter mij ligt. Xx

Verslag uit: Spanje, Catral

overwinteren 2012 - 2013

Hallo allemaal,

We zijn vandaag (zondag 16 december) aangekomen op camping Marjal Costa Blanca in Crevillent Spanje. De planning is hier te blijven tot begin maart 2013.
De reis is op zich goed verlopen maar we hebben wel de nodige hindernissen moeten nemen. Het begon ermee dat de stalling eigenaar vergeten was dat we de camper zouden komen halen en hij helemaal ingebouwd stond, daardoor konden we hem pas ophalen nadat andere camper eigenaars hun voertuig hadden verplaatst. Daarna ontdekten we dat er muizen binnen waren geweest en heb ik de onderste keukenkastjes schoon moeten maken en alles af laten wassen door onze vaatwasser, gelukkig dat die nog bij de hand was. Verder alles nagekeken maar gelukkig waren het alleen de onderste kastjes geweest. Daarna deed de Tv het niet, ook niet nadat de smartcard van CanaalDigitaal ge heractiveerd was. Balen dus, gelukkig in Leerdam een technneut kunne strikken die de boel kon doormeten, kabel stuk rara hoe kan dat want de laatste reis nergens last van gehad. Enfin, Tv deed het weer met de nadruk op deed want de eerste de beste avond....niks, nada, noppes en ook de autoradio doet het niet en ook de zonnepanelen doen het niet. Arie nog in de weer geweest met zekeringen maar het mocht niet baten. Dus zonder TV en muziek naar het zuiden, maar alles zou nog veel erger worden want net voor de grens van Spanje kregen we het bericht dat onze zwager Leo, de man van mijn jongste zus Marianne, plotseling is overleden. O wat erg en nu? Teruggaan is geen optie dus gaan we door en ga ik kijken of ik over kan komen voor de crematie. Wel zus gesproken via telefoon en facebook. Wat erg voor haar.

Inmiddels is het zaterdag 22 december en ben ik weer terug op de camping. Woensdag ben ik naar nederland gevlogen, Arie is bij Boy gebleven. Donderdag de 20e hebben we zwager Leo naar zijn laatste rustplaats begeleid. Blij dat ik gegaan ben. Het was een hele mooie, ingetogen uitvaart en ik hoop dat mijn zus een beetje steun aan me gehad heeft.
Vrijdag ben ik weer teruggevlogen en nu dus maar proberen de draad weer op te pakken.
Van vrienden uit Gelenberg, Duitsland ook een droevig berich gekregen i.v.m met een overlijden in hen familie.
Lieve mensen allemaal, geniet van het leven zolang het kan, het kan zo maar voorbij zijn!