Frankrijk - Reisverslag uit Vichy, Frankrijk van Erna Spier - WaarBenJij.nu Frankrijk - Reisverslag uit Vichy, Frankrijk van Erna Spier - WaarBenJij.nu

Frankrijk

Door: Erna

Blijf op de hoogte en volg Erna

27 Mei 2016 | Frankrijk, Vichy

26 mei 2016

We zijn inmiddels in Frankrijk, Mart en Marie-Jose zijn vanuit Nederland naar Baume les Dames gekomen en wij vanuit Duitsland. De bedoeling was een paar dagen in Baume les Dames te blijven en dat hebben we ook gedaan, heerlijk gefietst en wat een prachtige omgeving. Enorm veel volgels, grote roofvogels hoog in de lucht of vechtend met kauwen als ze de jonge vogels of eieren willen bemachtigen. Maar ook allerlei soorten kleine vogeltjes en merels die wedijveren om wie het mooiste lied kan zingen. Geweldig. Ook het stadje is leuk. De camperplaats was prima verzorgd. Daar vandaan zijn we naar Bellerive sur Allier gereisd een klein dorpje tegen de stad Vichy aan.
Dit is onze derde dag daar en het is prachtig weer. De stad Vichy is de moeite waard, mooie gebouwen en bruggen over de rivier de Allier waar je over en onder door kunt over goed aangegeven fietspaden. We blijven hier zeker nog een aantal dagen. We denken een bever te hebben gezien maar weten het niet zeker. Wel zwom hij in de buurt van een aantal in het water liggende boomstukken dus het zou kunnen.
De weersvoorspelling is redelijk, wel wat regen en onweer verwacht in het weekeinde maar het kon veel slechter.
We hebben tot nu toe geen last gehad van de brandstofstakingen, diesel is er meer dan benzine, dat is overal uitverkocht!
Zo jullie zijn weer op de hoogte. Tot de volgende keer!

  • 27 Mei 2016 - 11:03

    Pleun:

    Wat heerlijk ,dat jullie zo genieten! Ik geniet van jullie reisverhalen bij associatie, dank!
    Het is vandaag hier ook mooi (nog) het woord alweer bewolkt. 18C in de shaduw.
    Ga wat wieden.2 jaar niets in de tuin gedaan!
    Vanavond End of Year Show, dan is het leren daar voorbij voor mij. Wel jammer maar ook een opluchting.

  • 27 Mei 2016 - 11:49

    Jos:

    Hoi Erna en Arie,

    Wat fijn dat jullie zo genieten van de mooie omgeving. En gratis vogelconcert..leuk.
    Het weer is hier ook niet zo geweldig, af en toe een zonnige dag, nu weer bewolkt, ik hoopdat het volgende week mee gaat vallen, dan ben ik met de Wissel op Texel, en is het voor ons en voor de deelenemers wel fijn als het in ieder geval droog is.
    Verder beleef ik natuurlijk niet zoveel als jullie, de weekends naar Beesd, gezellig, en door de week de gebruikelijke afspraken. Als de schoolvakantie begonnen is dan wil ik wel een paar weken naar de camping, even iemand zoeken die dan de brievenbus/plantjes wil verzorgen. Maar daar ga ik nog wel eens over denken. Dat hoefde ik vroeger natuurlijk niet te doen, die post viel wel in de gang, en de buren deden de planten.
    Met mijn arm gaat het wel, ik moet hem niet teveel belasten, dat merk ik direct, maar ja, soms moet het wel, gelukkig trekt het wel weer bij als ik hem rust geef.
    Jongens geniet van al het mois, groeten aan de reisgenoten, en doe voorzichtig hoor! Dikke kus van jullie zus Jos

  • 27 Mei 2016 - 13:31

    Lucy Fockens:

    Hoi Erna en Arie. Wat fijn dat jullie zulke leuke dingen meemaken, zoals met die vogels. Leuk hoor.Zoals Jos al schreef is het weer hier nogal wisselend. Maar er wordt voor volgende week wel wat beter weer en vooral wat warmer weer voorspeld. Maar ja, het is een voorspelling he...
    Hier gaat alles wel goed. Frits hersteld steeds meer van alle medische toestanden. Hij is inmiddels met hart-revalidatie begonnen. Gewoon bij de fysiopractijk waar hij al sportte vanaf zijn CVA. Ik ga zelf inmiddels ook weer naar de fysio, een oedeemtherapeute. Ik heb last van mijn geopereerde borst, pijnlijk trekgevoel. Dat komt door aan elkaar verkleefde vliezen inwendig volgens de fysio. Ze masseert het nu 1x p/w en wil zo proberen die verkleving wat los te maken. Zal wel even duren.
    Arie en Erna, nog heel veel plezier van al het moois dat jullie nog gaan meemaken. Geniet er van!

    Liefs van Lucy en Frits

  • 27 Mei 2016 - 21:37

    Marianne:

    Hoi Arie en Erna, fijn om te lezen dat alles goed gaat en jullie mooi weer hebben! Om in herhaling te vallen, het is hier zozo..vandaag wel mooi weer maar een frisse wind maar dinsdag bv had ik mn dikke winterjas aan, gewoon echt Hollands weer dus! De tuin is vandaag afgekomen, het ziet er werkelijk prachtig uit! Ik ben er heel erg blij mee, echt helemaal graag zoals ik het voor ogen had! Er moet alleen nog een lampje in de schuur, maar dat is van later zorg ;-) Net nog even heerlijk met Viho en Lara naar het strand geweest, even een fris hoofd halen en nu lekker weekend! Geniet van al het moois en tot hoors, dikke knuffel, Marianne

  • 28 Mei 2016 - 06:28

    Brigitte:

    Hoi, leuk om weer alles te lezen. Nog veel genieten maar bij jullie. Ik vertrek maandag naar de Alpe D'Huez. Ben heel benieuwd hoe het met de benzine gaat..... Wij kiezen er denk ik voor om over Duitsland en Zwitserland te gaan rijden.
    Doegies, Brigitte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erna

Camperreis 2016

Actief sinds 25 Feb. 2011
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 45010

Voorgaande reizen:

14 April 2017 - 14 Augustus 2017

camperreis 2017

20 April 2016 - 01 Augustus 2016

Camperreis 2016

11 December 2012 - 15 Maart 2013

overwinteren 2012 - 2013

01 Maart 2011 - 30 November -0001

Mijn eerste reis op dit forum

24 Mei 2012 - 30 November -0001

Daar gaan we weer

Landen bezocht: