Sneeuw in april - Reisverslag uit Bakhuizen, Nederland van Erna Spier - WaarBenJij.nu Sneeuw in april - Reisverslag uit Bakhuizen, Nederland van Erna Spier - WaarBenJij.nu

Sneeuw in april

Door: Erna

Blijf op de hoogte en volg Erna

26 April 2016 | Nederland, Bakhuizen

Vandaag zijn we aangekomen in Gemund in het Duitse Eifelgebied.midden in een enorme sneeuwbui, niet te geloven maar waar. Dikke vlokken en het bleef nog liggen ook!
Hier is een prachtige camperplaats met alle voorzieningen en zelfs internet! Tegen betaling uiteraard, dat wel. Normaliter staat het hier vol zegt de beheerder maar nu zijn er ongeveer 6 campers.
Terwijl ik dit stukje schrijf schijnt de zon en is het binnen lekker warm maar schijn bedriegt, het is akelig koud buiten! De vogeltjes lijken er geen last van te hebben, het wemelt er van.
Roodborstje, meesjes, winterkoninkjes en ook nog een paar waarvan ik de namen niet ken, leuk om naar te kijken.
Hopelijk is het morgen droog dan gaan we lekker een stuk lopen of fietsen.
Vanmorgen eerst naar Julich geweest waar een grote Frankia dealer zit en aldaar de (hopelijk) laatse klusjes laten doen, een dakluik waarvan de sluiting niet goed werkte en een rubber vervangen.
Verder zijn er geen bijzonderheden te melden dus ik zeg tot de volgende keer.

  • 26 April 2016 - 19:39

    Jos:

    Hoi Arie en Erna,

    Ja de winter is begonnen hoor.....je hebt op het Ned.journaal vast de kerstplastjes vanuit Nederland gezien, ongelofelijk voor eind April.
    Ik ben uiteraard thuis, Elvira is bij mij, we zouden naar de camping gaan, maar om daar met twee kachels te zitten.....nee dat is niets.
    Misschien in het weekend, maar dat bekijken we dan wel. Morgen gaan we naar de bioscoop, en donderdag gaan we zwemmen, en verder kijkt ze TV. En doen we een spelletje. Maar dit is behagelijker dan de camping.
    Gisteren is Nicole met alle drie de dochters geweest, zij heeft geholpen om mijn bed te verschonen, en s'middags ben ik naar Tim z'n verjaardag geweest.
    Met mijn arm gaat het echt beter na die prikken, die hebben goed geholpen, ik ben benieuwd hoelang dat blijft werken.
    Ik hoop voor alle oranje verenigingen dat het morgen een beetje droog blijft, maar de vooruitzichten zijn niet zo goed. Jammer van al dat werk wat er al gedaan is.
    Nou mensen, goeie reis, snel naar de zon doorrijden...
    Dikke kus van Jos

  • 26 April 2016 - 19:41

    Yvonne Pierik:

    Hou het lekker warm! Waar gaat het hierna naartoe? Wij zijn zaterdag en zondag ook in de Eifel
    hoe krijg ik deze tekst groter? Haast niet te lezen

  • 26 April 2016 - 20:14

    Hilda Van Der Meulen:

    Hallo Arie en Erna, wat leuk om jullie reisverslag zo te lezen. Maar we hopen dat dit weer snel omslaat. Het is toch wat dat ju nu eind april nog sneeuw hebt. Gister was de weg Leeuwarden Heerenveen enige tijd afgesloten vanwege vele ongelukken door gladheid. We wensen jullie nog fijne tijd toe en tot het volgende verslag. Groetjes Willem en Hilda.






  • 26 April 2016 - 21:39

    Marianne:

    Hoi lieffies daar, fijn dat jullie een lekker warm plekje hebben, maar ik zou héél snel doorrijden naar warmere oorden! Het is echt bar en boos, net wat Jos schrijft. Vanmorgen alles wit hier van de hagel en het blijft gewoon liggen, het was 2 graden! Ook hier in Den Helder veel festiviteiten afgelast en sommige naar binnen verplaatst. Ik heb lekker een vrije dag morgen, ook geen vlaaien :-) wel een nieuwe themostaat kraan op mn douche, die blijft een beetje lauw en dat is nu net wat ik niet lekker vindt!
    Slaap lekker en tot hoors! Knuffel van Marianne en een pootje van Lara

  • 27 April 2016 - 10:45

    Gerda:

    Hoi lieverds,
    Nou dat is toch wat hè.....die kou buiten, maar binnen is het warm en van de warmte komt de liefde....haha.
    Maar zonder gekheid, ik hoop dat het buien zijn en jullie tussendoor van de omgeving kunnen genieten.
    en het kan volgens mij alleen maar beter worden!
    Dank voor de kaart voor Liam. het gaat uitstekend met het jonge gezin, op wat slaapgebrek na.
    Met mij is het ook goed en ik ga vanmiddag repeteren, want zondag heb ik een concert. Lekker zingen!
    De vlag hangt uit en tot nog toe lijkt het weer aardig voor koningsdag. Ik hoop dat veel mensen vandaag kunnen genieten van alle festiviteiten.
    Veel plezier en ik stuur jullie warmte! Dikke knuf, Gerda

  • 28 April 2016 - 14:38

    Lucy Fockens:

    Hoi Arie en Erna,
    hoe is het intussen met de kou? Of zijn jullie al doorgereden naar een warmere omgeving? Hier is het weer nog steeds onstuimig, hagel en regenbuien,wind maar ook zon tussendoor. Het wordt vast wel een keer beter met het weer.Vanochtend heb ik lekker gezwommen, de fifty-fit les hier in het zwembad. Afgelopen dinsdag heb ik met Phileine gezwommen, haar zwemles. Daar moet altijd bij ieder kind een volwassene mee het water in. Ik heb dat al vaker gedaan, en Phileine is een echt waterratje. Ze is heel vrij in het water maar nog te jong voor echte zwemles. Dat kan pas vanaf 5 jaar. Afgelopen dinsdag had ik 's middags eerst nog opgepast bij R en N . Lavine ziet echt knalgeel en ze moesten naar de kinderarts ermee. Daar is via het bloed van alles nagekeken, maar geen oorzaak voor het geelzien gevonden. Alle organen werken goed. Mogelijk komt het door haar Aziatische genen en ook kan de borstvoeding een rol spelen.Maar Lavine drinkt, plast en poept goed en ontwikkeld verder ook prima. Ze lacht al! Ja, ook een paar keer al naar oma, zo schattig.

    Met Frits gaat het nog steeds goed gelukkig. Alles gaat weer zoals het was. Hij heeft vandaag voor het eerst weer auto gereden, weer een stapje verder dus.

    Arie en Erna, geniet van alles om jullie heen ! En leuk om het op afstand met jullie te delen.
    Liefs van Lucy en Frits

  • 02 Mei 2016 - 18:35

    De Djipfryzen:

    Het was een echt ouderwetse april die alle spreekwoorden eer aandeed, wij genoten! Alles staat nog te nog "te plak" en nu er wat mildere temperaturen en een beetje zon komen, zie je de bloemen uitkomen. We zijn druk bezig met de voorbereidingen voor onze reis. Ron heeft een lier gevonden op de plank in de schuur en met wat aanpassingen is hij goedgekeurd als reisgenoot. We hopen hem niet nodig te hebben.
    Noflike dagen en genietsjen!
    Hertlike groetnis fan RAM

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erna

Camperreis 2016

Actief sinds 25 Feb. 2011
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 45708

Voorgaande reizen:

14 April 2017 - 14 Augustus 2017

camperreis 2017

20 April 2016 - 01 Augustus 2016

Camperreis 2016

11 December 2012 - 15 Maart 2013

overwinteren 2012 - 2013

01 Maart 2011 - 30 November -0001

Mijn eerste reis op dit forum

24 Mei 2012 - 30 November -0001

Daar gaan we weer

Landen bezocht: