we gaan een stukje verderop..... - Reisverslag uit Génis, Frankrijk van Erna Spier - WaarBenJij.nu we gaan een stukje verderop..... - Reisverslag uit Génis, Frankrijk van Erna Spier - WaarBenJij.nu

we gaan een stukje verderop.....

Door: Erna

Blijf op de hoogte en volg Erna

28 April 2017 | Frankrijk, Génis

morgen, zaterdag 29 april gaan we weer een stukje verderop, de planning is Casseneuil aan de rivier de Lot, zo´n 150 km zuidelijker van hier. We hopen dat we onze fietsen daar kunnen gaan gebruiken!
Het was weer een gezellige week bij Paul en Jelly met de nodige klusjes en vuurtjes en kletspraatjes en wijntjes en mooie vlinders en zelf tot twee keer toe een smaragdhagedis in de tuin tussen het bamboe! Zie foto! We hebben allerlei soorten weer gehad van heerlijk warm toen we aan kwamen tot een totale regendag en fikse nachtvorst aan toe. Dat laatste is erg jammer voor Paul zijn vijgen/ en kiwiboom, de bladeren zijn bevroren geweest en dat is van grote invloed op de smaak van de vruchten. Jammer hoor!

• 28 April 2017 - 23:08

Jos:

Hoi wereldreizigers, lekker een srukje verder op weg naar de zon...ik hoop dat jullie die snel vinden.
    Hier is het nog steeds kil, koningsdag viel echt mee wat het weer betreft,ik heb met oranje tompoezen bij Lucy en Frits op de koffie geweest, en s'middags nog even over de vrijmarkt gelopen, onwijs druk..maar wel gezellig.
    Vandaag is Marianne hier geweest, was Ook heel gezellig, ik was erst nog in de kerk bezig om de Paasbloemen op te ruimen, dus ze kwam pas om 12.00 uur, we hebben wat inkopen gedaan bij de Primark, en een rondje rond de plas gelopen.
    Sinds ik een stappenteller heb is dat extra leuk om te zien hoeveel je loopt op een dag..rond de 10000/13000 is best veel toch??
    Morgen ga ik voor 1 week naar Beesd, even vakantie nemen, het qord mooi weer zeggen ze.
    Goeie reis, dikke knuffel van mij...

• 29 April 2017 - 18:25

Marianne:

Bonjour Arie en Erna :-) Fijn dat het klussen erop zit, nu even echt vakantie vieren! Zoals Jos al schreef was ik gisteren gezellig bij mn grote zus, heerlijk gegeten, lekker gekletst en de Primark leeggekocht ( nouja...een héél klein beetje dan) maar wel 5 leuke tshirts en een spijkerbroek gekocht , blij mee! Gisteravond de hondjes weer opgehaald bij Yvonne en vandaag was het zowaar lekker zonnig, niet al te veel wind en droog! Heerlijk naar het strand geweest met Viho en de hondjes en vanmiddag mochten Lara en Sky naar de trimsalon, weg met die dikke wintervacht!Ze zien er weer heerlijk fluffy uit. Woensdag komt Lucy gezellig naar Den Helder want ik heb nog heerlijk vakantie, echt genieten! Ik hoop dat de zon lekker doorzet zodat we er allemaal van kunnen genieten! Goede reis en een dikke knuffel!

• 30 April 2017 - 21:37

Lucy Fockens:

Hoi Erna en Arie.Ik heb op de kaart gekeken waar jullie nu zo'n beetje zitten. De rivier de Lot wel gevonden, maar niet het plaatsje dat je noemde. Zitten jullie in het bergachtige gebied of wat meer westelijk? Fijn dat jullie het naar je zin hebben en genieten van de mooie omgeving en natuur. Ja, die nachtvorst heeft ook in NL schade toegebracht aan fruitbomenbloesem en dergelijke. Jammer. Veel plezier en tot de volgende keer! Liefs van Frits en Lucy