Bergwandeling en meer.... - Reisverslag uit Mengen, Duitsland van Erna Spier - WaarBenJij.nu Bergwandeling en meer.... - Reisverslag uit Mengen, Duitsland van Erna Spier - WaarBenJij.nu

Bergwandeling en meer....

Door: Erna

Blijf op de hoogte en volg Erna

14 Juni 2015 | Duitsland, Mengen

Vanaf de camping in Mondsee gaan we naar Kufstein op het randje van Oostenrijk en Duitsland. Wat een gezellig stadje met een hele mooie oude "Altstadt" en gezellige terrasjes. De camperplaats is mooi en gelegen aan de rivier de Inn, breed en heel snel stromend, er langs zijn fietsroutes en je fietst zo van Oostenrijk naar Duitsland, heel apart!
Dit gebied ligt in het Kaisergebergte en in Kufstein is ook een stoeltjeslift die in twee etappes naar de Brentenjoch gaat op zo'n 1285 mtr hoogte.
Mart en Marie-Jose willen op Boy passen en wij gaan op vrijdag 5 juni al vroeg op pad, de bedoeling is dat we met de stoeltjeslift omhoog gaan en lopend weer naar beneden. Kijken of het lukt.
De stoeltjes zijn voor een persoon en dus gaan we achter elkaar naar de eerste stop. Daar lopen we een beetje rond en zien we de stoeltjes over ons heen naar de tweede stop gaan. Ik ga als eerste in de lift en Arie wacht tot ik boven hem ben en maakt dan een foto (zie bijlage foto's).Daarna komt hij zelf ook . Prachtig uitzicht onderweg en stil....... Alleen de vogels hoor je fluiten. Prachtig. Het is super weer, niet te warm , goed om te lopen.Boven op de Brentenjoch maken we wat foto's van het uitzicht en beginnen daarna aan onze afdaling. Volgens de wegwijzers doe je er zo', 2,5 uur over om naar beneden te lopen dus rekenen wij maar op een uur of 3. Het gaat lekker, we genieten van de natuur en nemen af en toe een rustpauze om wat te drinken. Als we bij het middenstation aankomen voelen we ons helemaal niet moe en verwennen onszelf in het restaurant aldaar. Daarna gaan we vol goede moed weer op weg en het eerste stuk gaat ook heel lekker maar dan wordt het pad slechter en steiler omlaag en wordt het lastig lopen. We hebben allebei een stok en dat is wel fijn maar poe poe wat zijn we blij dat we eindelijk beneden zijn. Maar wel trots dat we het geflikt hebben.
Al met al een heerlijke dag! De volgende dag wel wat spierpijn maar dat was al gauw weer over.
Na Kufstein zijn we Duitsland ingegaan en hebben de plaatsen Fussen en Nesselwang aangedaan en nu staan we al weer een paar dagen in Mengen-Rulfingen aan de Zielfingersee. Prachtig weer, 'snachts een buitje maar overdag heerlijk. Zwemmen in het meer en fietsen. Het is hier een fietsparadijs en we hebben een boekje met verschillende routes er in waarvan we er met ons vieren al een paar gedaan hebben. En weer heel veel langs de Donau, die hier nog veel smaller is. We blijven hier nog tot donderdag de 18e en daarna zullen de wegen van Mart en Marie-Jose en ons zich scheiden. Zij blijven nog in Duitsland en gaan dan langzaamaan terug naar Nederland en wij gaan naar de Dordogne om eindelijk eens het huis van Paul en Jelly Sanders te gaan bewonderen.
Wordt vervolgd

• 14 Juni 2015 - 20:41

Ruud:

Leuk gedaan! Zo te zien is Arie weer helemaal in orde.
    Veel plezier in de Dordogne. Wij zitten nu in Luxemburg.

• 14 Juni 2015 - 21:37

Jos:

Wat 'n prachtige reis maken jullie, beetje jaloers hoor, maar nee het is jullie van harte gegund.
    Alleen moet Arie niet bruiner worden, dan krijgt hij last bij de douane !!! Gaat het met Boy ook goed?
    Wat heerlijk dat jullie zo goed kunnen lopen, super hoor.
    Hier gewoon z'n gangetje, ik ben net weer thuisgebracht door Kees, en donderdag komt Willem me weer ophalen, als het tenminste goed gaat met de moeder van Maria, die ligt in het ziekenhuis met de streptokok bacterie, niet best als je 88 bent. Maar afwachten of ze goed op de antibiotica reageert. Ze was enorm afgevallen, is doodmoe, en heeft overal pijn....tja..je hebt op die leeftijd niet veel meer om op krachten te komen.
    Op de camping was het prima weer, ikheb bij Ingrid gegeten, dinsdag as. ga ik metMaria naar het DeLaMar, en eet dan ook bij hun, en woensdag eet ik bij de buren!! Ha ha, zo komt splinter door de winter..
    Mijn hand kan ik nu iets meer gebruiken, maar niet teveel dan doet het pijn en dat mag niet.
    Nog twee weken, dan gaat het gips eraf, dan zien we wel weer verder.
    Nou jongens blijf genieten, groeten aan jullie afvallige reisgenoten, en leuk zo'n berichtje.. Dikke kus van jullie zus.

• 14 Juni 2015 - 22:16

Yv:

Super leuk! Zo ben je vast alle narigheid met Arie vorig jaar al vergeten. Enjoy!!!!

• 15 Juni 2015 - 09:20

Guus:

Had Arie Spier pijn?:-)

• 15 Juni 2015 - 12:04

Ingeborg Van Der Heiden:

Stinkend jaloers op jullie .HIhi maar gun het jullie natuurlijk ook ,geniet met volle teugen. Koos en ik gaan de 23 ste 3 dagen naar de Achterhoek ,Hotelletje. we gaan zonder de honden ,dus tijd voor elkaar.
    veel plezier nog
    groetjes van ons Koos en Ingeborg

• 15 Juni 2015 - 12:53

Gerda Govers:

Hoi Erna en Arie en Boy ( in willekeurige volgorde uiteraard), wat fijn dat jullie zo zorgeloos kunnen genieten!!!
    Dank voor jullie reisverslag en heel veel plezier verder hoor!
    Dikke knuf, Gerda

• 15 Juni 2015 - 19:27

Marianne:

Lieve Erna, Arie en Boy
    Fijn dat jullie het naar je zin hebben en knap hoor, zo'n eind lopen! Toppertjes!
    Arie is inderdaad al poepiebruin, maar dat is hij al snel natuurlijk, lekker hoor.
    Ik stuur nog een mailtje naar jullie gewone adres! Knuffel en tot het volgende verslag!

• 16 Juni 2015 - 16:05

Yvonne H:

wat een prachtige foto's en heerlijk verslag , genieten van jullie genieten
    dikke kus yvonne