Oostenrijk - Reisverslag uit Mondsee, Oostenrijk van Erna Spier - WaarBenJij.nu Oostenrijk - Reisverslag uit Mondsee, Oostenrijk van Erna Spier - WaarBenJij.nu

Oostenrijk

Door: Erna

Blijf op de hoogte en volg Erna

04 Juni 2015 | Oostenrijk, Mondsee

Op 28 mei gaan we vanuit Cilistov in Slowakije naar Oostenrijk, aan de grens kopen we een vignet voor 10 dagen en rijden we binnendoor via kleine dorpjes naar Klosterneuburg, net buiten Wenen waar een camping is van waar uit je met de fiets op openbaar vervoer naar de stad kunt. Aldaar aangekomen blijkt de camping helemaal volgeboekt te zijn en volgens bezoekers is het in de hele stad overvol. Misschien vanwege de Pinkstervakantie? Wie zal het zeggen maar we besluiten om door te rijden, mooie stad of niet en we komen aan in een beeldig stadje, Ardagger Markt aan de Donau. En het is steeds mooier weer aan het worden dus kunnen we eindelijk eens lekkere fietstochten gaan maken langs de Donau. Prachtig.
Op vrijdag 29 mei fietsen we naar het stadje Grein en vragen of er misschien een hondentrimster is waar op we verwezen worden naar de plaatselijke dierenarts. We boffen want de dierenartsassistente is ook trimster en heeft wel even tijd voor Boy. Fijn want het was echt nodig. In de tussentijd kijken wij rond in het stadje. En later nemen we een schoongewassen en geschoren hond weer mee naar de camper.
ook op zaterdagen zondag blijven we in Ardagger en fietsen er heel wat aan af. Prachtige omgeving. Daar van daan gaan we naar Ebensee am Traunsee, schitterende rit erheen en aan een prachtig groot meer.
Helaas wordt het weer slecht weer en staat het terrein binnen no time blank en besluiten we de volgende dag door te gaan naar een camping in Mondsee. Fijne camping met zwembad en alle comfort, ook wel eens even fijn! Het is weer is super en zwemmen is dan heerlijk. Ook maken we gebruik van de wasmachine op de camping, beddengoed en handdoeken, alles weer lekker schoon. Hier gaan we lekker even blijven

• 08 Juni 2015 - 20:49

Marianne:

Heerlijk weer even lekker in de zon, jullie zullen zo ondertussen wel zwemvliezen hebben..
    Fijn dat Boy nu ook zn zomervachtje heeft, toch veel minder warm! En net wat je zegt, een paar dagen luxe "camperen"kan geen kwaad en alles weer fris en fruitig! Ik hoop dat de zon jullie blijft achtervolgen!
    Dikke knuf, Marianne

• 09 Juni 2015 - 11:52

Dineke:

leuk om te lezen en heerlijk fietsen, goed voor de conditie, en genieten van de omgeving. Lieve foto weer van Boy. Hier is het weer nog altijd wisselvallig ene dag warm andere dag weer Truienweer, maar ik moest toch de tuin sproeien. Hier is bijna geen regen gevallen.
    Vandaag is weer een frisse dag die ik benut met grofvuil verzamelen wat ze morgen komen ophalen.
    Veel plezier met elkaar, xxxx