wat een hondeweer - Reisverslag uit Litomyšl, Tsjechische Republiek van Erna Spier - WaarBenJij.nu wat een hondeweer - Reisverslag uit Litomyšl, Tsjechische Republiek van Erna Spier - WaarBenJij.nu

wat een hondeweer

Door: Erna

Blijf op de hoogte en volg Erna

20 Mei 2015 | Tsjechische Republiek, Litomyšl

Zaterdag nog heerlijk in de zon gezeten en zondag was het opeens berekoud in Tanvald, we hebben het beddengoed in de op de camping aanwezige wasmachine gewassen en buiten gedroogd, dus dat is allemaal weer lekker fris. Maandag zijn we weer verder gereden en terecht gekomen op een camping met de luxe naam Chatovy Tabor Jinolice maar het bleek een slecht onderhouden geheel te zijn met erg hoog gras, wel erg mooi gelegen aan een meer. Nou ja voor een nachtje prima, maar dat werden er twee want doordat Marie Jose struikelde en een paar tanden door haar lip viel leek het ons verstandig dat ze maar even rustig aan moest doen. Ze voelt zich heel schuldig wat natuurlijk onzin is. Arie en ik zijn wezen wandelen in de prachtige natuur, en toen we terug waren begon het te regenen en vanaf dat moment regent het nog steeds al zijn we inmiddels al weer een dikke 100 kilometer verderop gereden. We staan nu op een soort vakantiepark in Litomysl. Gelukkig wel op een harde ondergrond. Arie heeft al een eekhoorn gezien en ik een hele mooie vogel, hpenlijk is het morgen een beetje droger dan vandaag en kunnen we wat van de omgeving gaan zien. Volgende de beheerder hier blijft het zeker tot zondag nog heel slecht weer in de hele regio.
Nou ja, we zien wel, we kunnen er toch niets aan veranderen.

• 20 Mei 2015 - 23:10

Loes En Leo:

Hallo levensgenieters,
    Marie José tanden door haar lip, regen en nog eens regen en dan ook de vooruitzichten op korte termijn niet goed dat is balen. Afijn, tanden heel gebleven en de wondjes inmiddels aan het genezen dus dat gaat de goede kant op. Tja, geschetste "problemen" zijn uiteindelijk natuurlijk eigenlijk luxeproblemen, dus gewoon maar even relativeren en het klopt: je kunt het weer toch niet veranderen. Afijn, kacheltje aan, wat lezen, spelletjes doen, mogelijk internet, wat te drinken en te eten, nou het kan veel beroerder.
    Nog even over Leo: vorig jaar in Turkije tijdens onze vakantie meer dan 60% van prostaat verwijderd, operatie en verzorging waren uitstekend. De maanden daarna toch nog wat problemen met plassen, nu inmiddels 7 katheters verder, veel medicatie geslikt, anti biotica kuren is het lichamelijk praktisch allemaal in orde alleen "tussen de oren" is het nog niet helemaal goed. Vertrouwen in goed functioneren van lichaam nog niet geheel terug maar daar wordt aan gewerkt. Zo, jullie zijn nu op de hoogte. Loes gaat uitstekend en ook wij kijken uit naar het mooie lekkere warme zomerweer. OK, hopelijk wordt het daar bij jullie gauw zonnig zodat er weer buiten activiteiten gepland kunnen gaan worden. Goede veilige reis en we horen weer van jullie. Loes en Leo

• 21 Mei 2015 - 01:12

Jos Eeken:

Hoi reizigers,

Tjee wat 'n pech allemaal, maar ja hier is het weer niet veel beter hoor. Zon, wind, regen, hagelstenen, het wisselt erg.
    Maar je kunt er niets aan doen.
    Hopelijk knapt Marie Jose snel op, en kunnen jullie gezellig op zoek nasr de zon...
    Ik ben nu op de camping, nog erg rustig, maar met Pinksteren zal het wel drukker zijn.
    Verder geen nieuws, fijne dagen, tit de volgende keer,
    Je plantjes doen het goed in de tent...
    Kus van Jos

• 21 Mei 2015 - 14:15

Joke:

Hier aan de andere kant van de wereld, veel zon met koude wind..voor de komende dagen bewolkt en wss volgende week een hittegolf..zal dan veel zon naar jullie sturen! Verder giga..veel te zien, en super groot natuurlijk, gister een Russische buurt ontdekt met een overkapte brede straat, blijkt de metrolijn te zijn...dus veel herrie steeds boven je hoofd...je zal er maar wonen. coneyisland is indrukwekkend...vooral de houten 8 baan..en breed strand...verder goede reis voor jullie en dat het gauw mag stoppen met die regen!
    Gr. J

• 21 Mei 2015 - 19:22

Marianne:

Hallo reizigers! Da's even schrikken van Marie Jose maar gelukkig ben je ondertussen een volleerd verpleegster Erna ;-) Met jullie alles goed verder en met Boy? Ik hoop het!
    Net wat Jos al zegt, hier ook erg wisselvallig, vandaag, donderdag 21 mei, was het wel mooi weer, wel regelmatig wolken maar toch ook de zon en geen regen gezien!
    Vindt Boy het ook allemaal gezellig? Hij zal nog niet veel in zn wandelwagen hebben gezeten maar dat komt vast goed!
    Nog een dagje werken en dan lekker een lang weekend, heerlijk! Even uitrusten..
    Tot hoors, dikke knuffel Marianne