We zijn in Tsjechie aangekomen - Reisverslag uit Tanvald, Tsjechische Republiek van Erna Spier - WaarBenJij.nu We zijn in Tsjechie aangekomen - Reisverslag uit Tanvald, Tsjechische Republiek van Erna Spier - WaarBenJij.nu

We zijn in Tsjechie aangekomen

Blijf op de hoogte en volg Erna

15 Mei 2015 | Tsjechische Republiek, Tanvald

Hallo allemaal,

Vandaag zijn we de grens van Duitsland met Tsjechie overgestoken en aangekomen op een kleine maar mooie camping in Tanvald, een klein drpje in het Ijzergebergte. Mooie omgeving en het weer is ook mooi.
De laatste twee dagen hebben we gestaan op een grote camperplaats in Zittau, de meest oostelijke stad in voormalig oost duitsland en tevens het drielandenpunt van Polen, Duitsland en Tsjechie. Van daar zijn we op de fiets naar zowel Polen als Tsjechie geweest, hele leuke ervaring. Maar vandaag dus met de camper echt Tsjechie in gegaan. de bedoeling is om hier de omgeving een beetje te bekijken en naar de stad Jablonec nad Nisou te gaan dat bekend staat om zijn glaswerk.
We zitten daar nu zo,n 7 kilometer vanaf dus dat moet te doen zijn.
Hier op de camping is Wifi dus kunnen we weer even contact met iedereen hebben.

  • 15 Mei 2015 - 22:31

    Joke:

    Leuk om jullie zo te volgen. Zomaar een grens over fietsen..bijzonder...geen douane...en tassencontrole...maandag ga ik naar new york...zal wel ff anders aan toe gaan...strenge controle enz...veel reisplezier en genieten in de bergen!
    Gr. Joke

  • 15 Mei 2015 - 22:49

    Marianne:

    Hoi allebei, fijn even wat te horen! Alles goed daar? Vast wel! Hier druk en rommelig, helaas nog niks van mn oogjes, ik begin zo langzaamaan een beetje wanhopig te worden...
    Niet te veel mooi glaswerk kopen hoor ;-) Ik ga een slapie doen, fijne avond en een dikke knuffel voor jullie alledrie!

  • 16 Mei 2015 - 00:41

    Jos:

    Hoi Arie en Erna, leuk om te lezen dat jullie per fiets de grens zijn overgegaan, je zou denken dat er allemaal politie staat, maar dat valt mee gelukkig. Of was het de smokelaarsroute?
    En ook fijn dat het weer goed is, gaat het ook goed met Marie ? En met Boy? Ik hoop het.
    Hiet is het nog wel steeds koud, wel met zon gelukkig.
    Ik ben nu halve week thuis/camping, dus wel veel genieten van m'n tentje. Van de verzekering nog steeds niets gehoord, balen...maar ja, af en toe mailen en zeuren, ik wil gewoon weten waar ik aan toe ben.
    Jongens geniet lekker, rijd voirzichtig, dikke kus..

  • 16 Mei 2015 - 10:07

    Marcéla:

    Leuk te lezen dit reisverslag!! Hier alles ok. De kinderen hebben nu twee weken vakantie gehad ( maandag weer beginnen) het weer is heerlijk geweest.
    Groeten van ons 4&

  • 16 Mei 2015 - 11:13

    Gerda Govers:

    Dag lieve ,dappere ,de grensoverstekende fietsers,,
    Ja wat een prachtig land...zo uitgestrekt.....veel koolzaad.....Eens was ik er ook en ben ik ook bij een glasblazerij geweest ( heb zelf iets geblazen, mee naar huis genomen.....thuis bleek het stuk te zijn gegaan...).


    Hier in Wognum gaat alles goed.
    Haha ik heb net zout gestrooid, want het regent en ik hoop dat zo mijn pad verschoont blijft van onkruid en bovendien zal het er van opknappen....we zullen het meemaken.
    ik pluk grote bossen bloemen aan de kant van de weg en dan waan ik me weer aan de dijk......

    Ook heb ik een nieuwe pianist -echt een hele goeie!!!
    wat ben ik hier blij mee.
    zo zie je maar weer: geduldig wachten en alle geesten aanroepen en hoppa !

    Geniet van alles wat jullie tegen komen !!
    En het is maar goed dat je alles opschrijft Erna, want dan kun je , wanneer jullie thuis zijn, nog een keer na genieten !

    dikke knuf !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erna

Camperreis 2016

Actief sinds 25 Feb. 2011
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 45005

Voorgaande reizen:

14 April 2017 - 14 Augustus 2017

camperreis 2017

20 April 2016 - 01 Augustus 2016

Camperreis 2016

11 December 2012 - 15 Maart 2013

overwinteren 2012 - 2013

01 Maart 2011 - 30 November -0001

Mijn eerste reis op dit forum

24 Mei 2012 - 30 November -0001

Daar gaan we weer

Landen bezocht: