al een aardig eind op weg - Reisverslag uit Bautzen, Duitsland van Erna Spier - WaarBenJij.nu al een aardig eind op weg - Reisverslag uit Bautzen, Duitsland van Erna Spier - WaarBenJij.nu

al een aardig eind op weg

Door: Erna

Blijf op de hoogte en volg Erna

12 Mei 2015 | Duitsland, Bautzen

Hallo allemaal, hier weer even een berichtje van ons, ik zit nu bij een McDonalds in Bautzen in het oosten van Duitsland. De internetverbindingen zijn hier in de buurt dun gezaaid!
Het gaat ons goed, we genieten elke dag van wat we zien en meemaken en vermaken ons prima. Vannacht hopen we te slapen in Zittau, op een grote camperplaats en tevens het drielandenpunt van Duitsland, Polen en Tsjechie.
Dus onze laatste slaapplaats in Duitsland.Mart en Marie/Jose hadden die mensen al eerder ontmoet en dus werd het extra gezellig!
Wat is de wereld toch klein!

Lieve allemaal, we gaan weer verder en we houden jullie op de hoogte!
Veel liefs van Erna Arie en Boy

• 12 Mei 2015 - 13:05

Loes En Leo:

Guten tag fraulein Erna und herr Arie,

Zo, een heerlijke lunch bij Mc. Donald, we nemen maar aan dat jullie wel zorgen voor een gezonde maaltijd. Marie José weer helemaal hersteld ? Als wij het goed begrijpen hebben jullie wel een reisplanning maar daar kan zo nodig van worden afgeweken, doen jullie goed.
    Hier gaat alles zijn gangetje, Leo kwakkelt wat met zijn gezondheid maar we gaan weer de goede kant op. Tja, internet, we kunnen er zowat niet meer buiten en het is natuurlijk ook wel makkelijk voor heel veel zaken onderweg. Afijn, jullie genieten met volle teugen en dat moeten jullie ook vooral blijven doen. Mooi, heel veel gezelligheid, een veilige voortzetting van de reis en we zien jullie volgende berichtje wel weer komen.
    Groetjes, Loes en Leo

• 12 Mei 2015 - 16:30

Paco:

Hallo Arie en Erna Jullie zijn al aardig onderweg richting Turkije ! Dus wat let je !!!! we wachten op jullie alles staat klaar hier, we blijven nog tot 30 juni,dan gaan we weer naar huis . Mocht ik jullie niet meer zien een hele fijne tijd op jullie trip en tot ziens Groetjes Tiny en Paul (Paco)! xxx

• 12 Mei 2015 - 21:32

Marianne:

Hoi lieve Erna en Arie en Boy natuurlijk, fijn weer even iets te horen van de globetrotters :-)
    Lekker lunchen bij de Mac, waarom niet, daar hebben ze tenminste wifi :-)
    Houdt boy zich goed in zn mooie wandelwagen en genieten jullie lekker van al het moois onderweg? Ik hoop het!
    Hier nog weinig nieuws, nog van een een koper hihihihihi nog van mn nieuwe oogjes maar het komt echt goed! Vandaag wat keuken c.q. badkamerzaken bezocht, poe, da's nog niet zo eenvoudig, na3 stuks was ik wel een beetje klaar mee, winkelen is toch al niet mn hobby.
    Dag lieverds, tot de volgende keer! Dikke knuffel voor jullie en een poot van Lara

• 15 Mei 2015 - 10:09

Gerda Govers:

Hee lieverds, wat ben ik blij voor jullie dat alles goed gaat....de reis....de plannen.....de mensen die jullie ontmoeten...!!
    GENIET er maar lekker van bij alles wat jullie ondernemen en ik lees weer graag jullie volgende belevenissen!
    warme omhelzing van buuf Gerda ♪

Verslag uit: Duitsland, Bautzen

overwinteren 2012 - 2013

Hallo allemaal,

We zijn vandaag (zondag 16 december) aangekomen op camping Marjal Costa Blanca in Crevillent Spanje. De planning is hier te blijven tot begin maart 2013.
De reis is op zich goed verlopen maar we hebben wel de nodige hindernissen moeten nemen. Het begon ermee dat de stalling eigenaar vergeten was dat we de camper zouden komen halen en hij helemaal ingebouwd stond, daardoor konden we hem pas ophalen nadat andere camper eigenaars hun voertuig hadden verplaatst. Daarna ontdekten we dat er muizen binnen waren geweest en heb ik de onderste keukenkastjes schoon moeten maken en alles af laten wassen door onze vaatwasser, gelukkig dat die nog bij de hand was. Verder alles nagekeken maar gelukkig waren het alleen de onderste kastjes geweest. Daarna deed de Tv het niet, ook niet nadat de smartcard van CanaalDigitaal ge heractiveerd was. Balen dus, gelukkig in Leerdam een technneut kunne strikken die de boel kon doormeten, kabel stuk rara hoe kan dat want de laatste reis nergens last van gehad. Enfin, Tv deed het weer met de nadruk op deed want de eerste de beste avond....niks, nada, noppes en ook de autoradio doet het niet en ook de zonnepanelen doen het niet. Arie nog in de weer geweest met zekeringen maar het mocht niet baten. Dus zonder TV en muziek naar het zuiden, maar alles zou nog veel erger worden want net voor de grens van Spanje kregen we het bericht dat onze zwager Leo, de man van mijn jongste zus Marianne, plotseling is overleden. O wat erg en nu? Teruggaan is geen optie dus gaan we door en ga ik kijken of ik over kan komen voor de crematie. Wel zus gesproken via telefoon en facebook. Wat erg voor haar.

Inmiddels is het zaterdag 22 december en ben ik weer terug op de camping. Woensdag ben ik naar nederland gevlogen, Arie is bij Boy gebleven. Donderdag de 20e hebben we zwager Leo naar zijn laatste rustplaats begeleid. Blij dat ik gegaan ben. Het was een hele mooie, ingetogen uitvaart en ik hoop dat mijn zus een beetje steun aan me gehad heeft.
Vrijdag ben ik weer teruggevlogen en nu dus maar proberen de draad weer op te pakken.
Van vrienden uit Gelenberg, Duitsland ook een droevig berich gekregen i.v.m met een overlijden in hen familie.
Lieve mensen allemaal, geniet van het leven zolang het kan, het kan zo maar voorbij zijn!