Lekker kippetje! - Reisverslag uit Catral, Spanje van Erna Spier - WaarBenJij.nu Lekker kippetje! - Reisverslag uit Catral, Spanje van Erna Spier - WaarBenJij.nu

Lekker kippetje!

Door: Erna

Blijf op de hoogte en volg Erna

10 Februari 2013 | Spanje, Catral

10 februari 2013 (Zondag)
Vandaag is het heerlijk weer, in tegenstelling tot bij jullie in Nederland waar de winter opnieuw alles wit heeft gemaakt!
Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de felicitaties voor mijn verjaardag en ook voor jullie leuke reacties op mijn schrijfsels.
Van de camping kreeg ik een verjaardagskaart met een uitnodiging om een glaasje te komen drinken in het restaurant, wat ontzettend attent! Die avond was er een muziekavond en daar zijn we dan ook heen geweest, was heel leuk. En van Marcela en Mark kreeg ik een prachtig boeket bezorgd! Wat feestelijk.
Gisteren weer eens een joekel van een verse kip gekocht en die vandaag op de Cobb gebraden waarna we hem met Ineke en Ruud soldaat hebben gemaakt, compleet met salade en frietjes. En natillas toe! Wat natillas is/zijn? Zelfgemaakte pudding met caramelsaus, Heerlijk, zelfs ik, helemaal geen puddingliefhebber vind het heerlijk.


  • 10 Februari 2013 - 21:53

    Jos:

    Hey vakantievierders,

    Wat klinkt dat allemaal gezellig, en dan ook nog in de zon..om jaloers op te worden. Ik heb zo vreselijk genoeg van die sneeuw..en we krijgen nog meer, bah bah bah

    De moeder van Anita(reismaatje) is gisteren overleden.
    We zijn dus niet voor niets thuisgebleven. Ze was vanaf woensdagmorgen net zoals mama, niet aanspreekbaar, aan de morfine, en 85 jaar en dement. Maar toch, ze woonde net 3 maanden in dit tehuis, en Anita heeft heel veel voor haar gedaan, dat gaat ze missen.

    Ik zou zeggen, geniet nog even, want voor je het weet is het half maart...
    Doei...dikke kus van je zus

  • 10 Februari 2013 - 22:05

    Marianne:

    Nou, eerlijk die zonovergoten berichtjes! Net als Jos ben ik er ook helemaal klaar mee! Het ziet er wel mooi uit, maar nou is het mooi geweest hoor! Wat leuk dat je een boeket kreeg van Marcela, evht helemaal jarig dus. Gelukkig Jos, dat haar moeder is overleden, en inderdaad gelukkig dat jullie niet net weg waren... sterkte voor hen!
    Gaat het goed met Aranka Erna? Ik hoop het! Als jullie weer deze kant op komen is het hoop ik echt lente geworden, anders stoppen jullie die zon maar achter in de camper, mag tie mee naar Nederland!
    Geniet er van daar, dikke kus, Marianne

  • 11 Februari 2013 - 12:06

    Lucy:

    Hoi Erna,
    Leuk dat jij je felicitatiekaart ook zo grappig en toepasselijk vond. En het is inderdaad helemaal waar!
    Je ziet er op de foto stralend uit , fijn dat jullie het zo naar je zin hebben in Spanje.
    Het is hier in NL inderdaad nog steeds wit van de sneeuw, maar ik vind het wel mooi hoor. Zoang de wegen, fietspaden en stoepen schoon zijn, en dat zijn ze hier in de Haarlemmermeer, heb ik er geen last van. Het hoort toch bij NL !
    Afgelopen zaterdag zijn we met de trein naar Kampen geweest, nog voor de verjaardag van Ellen. Je rijdt dan tegenwoordig via Almere en Lelystad door het gebied van de Oostvaardersplassen. Prachtig om de kuddes paarden en andere dieren zo in dat besneeuwde landschap te zien.
    Geniet nog maar lekker samen van alles in Spanje, voor je het weet is het weer tijd voor de thuisreis.

    Groetjes, ook voor Arie

    Lucy en Frits

  • 11 Februari 2013 - 23:20

    Joke:

    ha erna en arie,
    dus jullie zitten heerlijk in de zon! de storm is uitgeraasd? hier is het ook erg lekker warm, maar het warme regenwater komt nog steeds van boven....wel nog steeds genieten van alle kleuren van de klederdrachten in de dorpen van het binnenland...er zijn veel feesten...en steeds weer andere kleurencombinaties...ik denk dat de vrouwen de hele dag achter de naaimachine zitten om steeds nieuwe kleurrijke jurken, rokken en pangjies (omslagdoeken) de maken en te borduren...prachtig! nog een weekje dan moet ik weer terug naar het koude gggggrrrrr nederland....
    geniet met volle teugen...want de tijd gaat zo hard!! warme groet uit suri...

  • 13 Maart 2013 - 14:42

    Immens Ann:

    heerlijk om te lezen ,wij wonen in Catral en het is hier zo rustig, ik zou niet terug willen naar de koude, en veel goedkoper, wij komen soms naar de Hollandse namiddag en dancingniht op de camping , hopelijk jullie ooit eens te ontmoeten en de groetjes, Ann

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Catral

overwinteren 2012 - 2013

Hallo allemaal,

We zijn vandaag (zondag 16 december) aangekomen op camping Marjal Costa Blanca in Crevillent Spanje. De planning is hier te blijven tot begin maart 2013.
De reis is op zich goed verlopen maar we hebben wel de nodige hindernissen moeten nemen. Het begon ermee dat de stalling eigenaar vergeten was dat we de camper zouden komen halen en hij helemaal ingebouwd stond, daardoor konden we hem pas ophalen nadat andere camper eigenaars hun voertuig hadden verplaatst. Daarna ontdekten we dat er muizen binnen waren geweest en heb ik de onderste keukenkastjes schoon moeten maken en alles af laten wassen door onze vaatwasser, gelukkig dat die nog bij de hand was. Verder alles nagekeken maar gelukkig waren het alleen de onderste kastjes geweest. Daarna deed de Tv het niet, ook niet nadat de smartcard van CanaalDigitaal ge heractiveerd was. Balen dus, gelukkig in Leerdam een technneut kunne strikken die de boel kon doormeten, kabel stuk rara hoe kan dat want de laatste reis nergens last van gehad. Enfin, Tv deed het weer met de nadruk op deed want de eerste de beste avond....niks, nada, noppes en ook de autoradio doet het niet en ook de zonnepanelen doen het niet. Arie nog in de weer geweest met zekeringen maar het mocht niet baten. Dus zonder TV en muziek naar het zuiden, maar alles zou nog veel erger worden want net voor de grens van Spanje kregen we het bericht dat onze zwager Leo, de man van mijn jongste zus Marianne, plotseling is overleden. O wat erg en nu? Teruggaan is geen optie dus gaan we door en ga ik kijken of ik over kan komen voor de crematie. Wel zus gesproken via telefoon en facebook. Wat erg voor haar.

Inmiddels is het zaterdag 22 december en ben ik weer terug op de camping. Woensdag ben ik naar nederland gevlogen, Arie is bij Boy gebleven. Donderdag de 20e hebben we zwager Leo naar zijn laatste rustplaats begeleid. Blij dat ik gegaan ben. Het was een hele mooie, ingetogen uitvaart en ik hoop dat mijn zus een beetje steun aan me gehad heeft.
Vrijdag ben ik weer teruggevlogen en nu dus maar proberen de draad weer op te pakken.
Van vrienden uit Gelenberg, Duitsland ook een droevig berich gekregen i.v.m met een overlijden in hen familie.
Lieve mensen allemaal, geniet van het leven zolang het kan, het kan zo maar voorbij zijn!



Recente Reisverslagen:

12 Mei 2015

al een aardig eind op weg

15 Maart 2013

thuisreis tweede poging

14 Maart 2013

De terugreis

22 Februari 2013

wat vliegt de tijd....

10 Februari 2013

Lekker kippetje!
Erna

Camperreis 2016

Actief sinds 25 Feb. 2011
Verslag gelezen: 683
Totaal aantal bezoekers 45016

Voorgaande reizen:

14 April 2017 - 14 Augustus 2017

camperreis 2017

20 April 2016 - 01 Augustus 2016

Camperreis 2016

11 December 2012 - 15 Maart 2013

overwinteren 2012 - 2013

01 Maart 2011 - 30 November -0001

Mijn eerste reis op dit forum

24 Mei 2012 - 30 November -0001

Daar gaan we weer

Landen bezocht: