Middeleeuwse markt in Orihuela - Reisverslag uit Catral, Spanje van Erna Spier - WaarBenJij.nu Middeleeuwse markt in Orihuela - Reisverslag uit Catral, Spanje van Erna Spier - WaarBenJij.nu

Middeleeuwse markt in Orihuela

Door: Erna

Blijf op de hoogte en volg Erna

03 Februari 2013 | Spanje, Catral

1 februari 2013
Straks komt Sylvia ons ophalen en gaan we naar de middeleeuwse markt/feesten in Orihuela, haar geboorteplaats. Morgen vliegt Sylvia weer naar Ierland terug.

Wauw, om ongeveer 18.15 was Sylvia hier en nam ze ons vieren en Boy mee naar Orihuela waar het Middeleeuws festival vandaag is begonnen en tot en met zondag duurt.
Het is het grootse festival van Europa. We hebben er van 19.00 tot 22.30 rondgelopen en hadden toen nog minder dan de helft gezien! Wat een leuke dingen allemaal en veel eten op gigantische houtskoolvuren, ovens en paella pannen, schitterend.
Maar op een gegeven moment hadden we geen voeten meer over en we hadden honger! Sylvia had al voorgesteld om naar een restaurant buiten de drukte te gaan. Zij wist een hele goede Italiaan waar ze alles vers maken en waar Sylvia vroeger gewerkt heeft.
Daar zaten we om 23.00 te eten! Heerlijk.
Arie en Sylvia hadden een pizza, Ruud, Ineke en ik diverse soorten pasta, een gezamelijke salade wijn, bier en water erbij en koffie toe en Syl had nog een stuk taart besteld waar we allemaal hapjes van konden nemen. En we hoefden maar 44.90 euro in totaal af te rekenen!
Daarna heeft Sylvia ons weer naar de camping gebracht en hebben we uitgebreid afscheid genomen want morgen vliegt zij weer naar Ierland. Wat een heerlijke avond en wat een bijzonderheid dat we Sylvia in Ierland hebben leren kennen en nu in haar thuis land en stad op stap zijn geweest! Ze moet nog tot mei studeren en dan is ze klaar met haar studie in de toeristenbranche. Daarna op zoek naar werk, dat zal niet makkelijk worden.
En Boy?? Die heeft heerlijk liggen slapen in de auto, en toen we van de markt kwamen hebben Ineke en ik met hem gewandeld en heeft hij alles gedaan wat hij doen moest, wat frolicjes gegeten en uit zijn meegebrachte waterbakje gedronden en is toen weer lekker gaan slapen in Syl haar auto, terwijl wij zaten te eten. Wat een wereldhondje!
Vannacht is het weer gaan stormen en heeft het ook flink geregend. Hopenlijk heeft de markt het goed doorstaan.
Nu (2 februari) is het wel droog maar het stormt nog steeds en dus zitten we lekker in de voortent.
Vanavond eten we bij Ruud en Ineke “zoete vleesjes”, voor hun een weet en voor ons nog een verrassing!
Nou dat was dus erg lekker, rijst met vleesjes in een pittige saus met rauwkost erbij en toetje toe. Heerlijk hoor. Daarna zijn we in de muziekbar naar een optreden van het animatieteam geweest. Latino dansen. Heel leuk en mooi!
De wind was inmiddels aangewakkerd tot zo ongeveer orkaankracht, om 01.30 uur heb ik maar thee gezet. Je kunt gewoon niet slapen van het kabaal en het schudden van de camper en bovendien ben je gewoon bang dat er iets loslaat wegwaait o.i.d. Ineke en Ruud hebben vorige week met de storm al iets van achterburen op hun dakraam gekregen waardoor ze schade hebben, je weet het dus maar nooit. Het ene moment is het stil en dan hoor je de volgende stormvlaag letterlijk aan komen rollen en harder en harder worden tot hij tegen de camper aanbeukt en weer afzwakt...Wordt dus een kort nachtje....
De hele nacht en de hele ochtend is het nog blijven stormen, maar daarna is de wind gaan liggen en nu in de avond is het bladstil. Vanmiddag maar even een slaapje gedaan, in de stoel in de voortent, lekker. Raar land hoor!

• 04 Februari 2013 - 09:19

Yvonne:

Leuke foto's!! Syl ziet er goed uit! Zelfs voor ons raar om haar zo met jullie in Spanje te zien. Als ik haar zie denk ik toch altijd weer aan die taart!
    Wij hebben dit weekend weer van alles gehad behalve zon. Veel sneeuw. Enorme dikke vlokken. Zelfs onze vriendin hier had het nog nooit gezien. En storm, en regen, en ijzel. Vannacht dikke sneeuw, vanmorgen weg geregend.
    Ik heb gister NIETS alcoholisch gedronken, maar tomatensap. Wat denk je? Is met bronwater. Dus.... mijn oogleden hangen weer te vibreren tegen mijn neusvleugels. Zie ook amper wat ik type. Ik ben denk ik de enige persoon ter aarde die allergisch is voor water....

Heeeeeeeeeeeel druk. En heeeeeeeeeeeeeeel veel ergernis over AOW en pensioenen. Scheelt nu al meer dan € 70 per maand en dan komt daar de aanpassing in april nog bij. Maar goed dat ik nog werk.

We kijken al wel op alle website van Vlaamse makelaars in de buurt van Turnhout naar ons volgende huis. Die worden per week goedkoper. Hel mooie huizen tussen de 600 en 800 euro. Dus worden we niet zenuwachtig. Ons huis staat nu te koop bij Eifel Star. Kan wel 3 jaar duren, dus we zijn blij dat we die knoop hebben doorgehakt en het rustig kunnen afwachten.

Volgende week komt Stephan met vrouw en kind nog een weekej Eifel doen.
    Hoe gaat het met de zwangere dochter?

Hoe je goed aan elkaar vast zodat je niet de Middelandse Zee in tuttert!
    Ik ga weer werken. Straks ook weer een twitter en een facebook-verhaal. Wat is modern zakendoen toch tijdrovend. En wat je al niet moet verzinnen. Die facebook pagina is van de zaak hoor. Privé begin ik er niet aan.

Verslik je niet in een sinaasappel! Eerst schillen~~

Yv

• 04 Februari 2013 - 09:50

Marianne:

Hoi Erna en Arie,

Zo, gelukkig de storm overleeft! Hier heeft het wel goed gewaait, maar niet zo hard!
    Nu schijnt het zonnetje, strakjes even naar de sportschool voor mn oefeningen voor mn arm, vanmiddag lekker naar de paardjes.Hier alles zn gangetje, er komt nog een heleboel op je af maar met behulp van goede vrienden en mn grote zus gaat het, naar omstandigheden, goed.
    Fijn dat Boy weer helemaal opgeknapt is, lief beestje.
    Geef hem maar een fijne aai en een dikke knuffel voor jullie, Marianne

• 04 Februari 2013 - 09:59

Ada:

Hoi avonturiers,

Jullie vervelen je niet, wat een belevenissen!!

Nog een paar nachtjes slapen Erna dan ben je jarig! Alvast gefeliciteerd! Maak er maar weer een leuke spannende dag van.

Groet,
    Ada en Rob

• 04 Februari 2013 - 13:02

Jos:

Hoi Vakantiegangers,

Leuk verhaal hoor, ik kan me voorstellen dat zo'n markt erg leuk is.
    En dan met een bekende naar zoiets gaan, dan zie en hoor je weer wat meer, dan alleen maar kijken.

Ik ben zaterdag jl. naar de Winter Efteling geweest met de Wissel(eetcafe), we waren met 22 mensen, druk maar wel leuk, we hebben geboft met het weer, af en toe zon, af en toe 'n bui, maar alles is goed gegaan, ik ben om 8.00 uur van huis gegaan, en was om 23.00 uur weer terug !!! Zondag naar deLa Mar theater met Maria en daarna aziatisch gegeten, erg mooie voorstelling en lekker eten. Je ziet ook hier is het wel leuk.

Ben nu bezig met de voorbereiding voor Madeira....
    Vanavond weer PC. cursus, ben benieuwd wat we gaan doen daar ha ha ha..maar ik leer er toch wel wat, en het is gezellig.

Dat was het zo'n beetje, kus en tot hoors maar weer.
    Jos

• 04 Februari 2013 - 18:51

Ingeborg:

genoeg avonturen beleven jullie daar,Erna wat ben je bruin geworden.wens jullie nog een prettige voortzetting van d.eze vakantie

• 05 Februari 2013 - 19:22

Lucy:

Hoi Arie en Erna,
    nou, zo te lezen vermaken jullie je prima daar in Spanje! Wat bijzonder dat jullie met Sylvia nu haar land leren kennen. Is ze al eens bij jullie in NL geweest?
    Hier gaat alles z'n gangetje. Ben vandaag een dagje naar Amsterdam geweest. Het Amsterdam-museum met een tentoonstelling over de Gouden Eeuw en het Rembrandhuis met een leuke expositie over de Amsterdamse grachten. Heel oude (pen)tekeningen en etsen enzo van heel veel plekken langs de grachten, van hoe het er toen uitzag. En dan een foto erbij hoe die plek er nu uitziet, heel leuk!
    Fijn dat Boy er weer bovenop lijkt te zijn, een sterk beestje toch!
    Morgen komen Amélie en Phileine hier een dagje. Nicole moet een dag extra werken, vandaar dat Phi ook meekomt. Amélie is er altijd al op woensdag. Phi loopt intussen als een kievit, ze is ook al 1 geworden!, dus dat wordt de hele dag haar in de gaten houden. Voor je het weet zit ze op de trap naar boven. Het is een ondernemende tante!
    Alvast een fijne verjaardag Erna a.s. vrijdag!

Groetjes van Lucy en Frits

• 07 Februari 2013 - 13:11

Pia En Cees:

Hi Erna en Arie
    Leuk jullie verslagen te lezen, zo te zien hebben jullie het erg naar je zin.
    Wij gaan naar Spanje Benidorm "Castella La Viega" app. 4 piso 10. Avenida de Villajiosa La Cala Benidorm
    Wij zijn daar vanaf 1 Maart tot 28 Maart. Dus als jullie er nog zijn dan zouden we het leuk vinden jullie
    en Boy te zien veel groetjes

Ma Pia Cees

• 07 Februari 2013 - 19:30

Bart &Liesbeth Vrouwe:

Lieve Erna &Arie, en boy natuurlijk, Wij hopen dat jullie nu wat beter weer hebben,want dat is toch niet
    normaal voor zuid-Spanje. Inmiddels ben je bijna jarig, Erna, en wij wensen jou alvast een fijne en zonnige
    verjaardag toe.Wij hebben nét Liesbeth's 80'e verjaardag gevierd. Lieve groetjes van Liesbeth & Bart.

• 08 Februari 2013 - 09:45

Ed:

Hallo Erna Arie,
    Erna van harte gefeliciteerd met je verjaardag,maak er een leuke dag van, maar volgens mij is dat standaard , want zo te lezen hebben jullie het wel erg naar je zin.
    Het weer zit dan niet altijd mee , maar jullie vermaken je wel, een beetje jaloers ben ik wel .
    Maar onze tijd komt nog wel nog 15 jaar moet Jos werken dus we zijn aan het aftellen.
    Geniet nog maar lekker en tot ziens .
    groetjes Jos Ed

• 08 Februari 2013 - 13:11

Yvonne De Haan:

lang zal ze leven , lang zal ze leven, hieperdepiep HOERAAAAA, van harte gefeliciteerd erna.
    liefs en dikke kus. yvonne h

Verslag uit: Spanje, Catral

overwinteren 2012 - 2013

Hallo allemaal,

We zijn vandaag (zondag 16 december) aangekomen op camping Marjal Costa Blanca in Crevillent Spanje. De planning is hier te blijven tot begin maart 2013.
De reis is op zich goed verlopen maar we hebben wel de nodige hindernissen moeten nemen. Het begon ermee dat de stalling eigenaar vergeten was dat we de camper zouden komen halen en hij helemaal ingebouwd stond, daardoor konden we hem pas ophalen nadat andere camper eigenaars hun voertuig hadden verplaatst. Daarna ontdekten we dat er muizen binnen waren geweest en heb ik de onderste keukenkastjes schoon moeten maken en alles af laten wassen door onze vaatwasser, gelukkig dat die nog bij de hand was. Verder alles nagekeken maar gelukkig waren het alleen de onderste kastjes geweest. Daarna deed de Tv het niet, ook niet nadat de smartcard van CanaalDigitaal ge heractiveerd was. Balen dus, gelukkig in Leerdam een technneut kunne strikken die de boel kon doormeten, kabel stuk rara hoe kan dat want de laatste reis nergens last van gehad. Enfin, Tv deed het weer met de nadruk op deed want de eerste de beste avond....niks, nada, noppes en ook de autoradio doet het niet en ook de zonnepanelen doen het niet. Arie nog in de weer geweest met zekeringen maar het mocht niet baten. Dus zonder TV en muziek naar het zuiden, maar alles zou nog veel erger worden want net voor de grens van Spanje kregen we het bericht dat onze zwager Leo, de man van mijn jongste zus Marianne, plotseling is overleden. O wat erg en nu? Teruggaan is geen optie dus gaan we door en ga ik kijken of ik over kan komen voor de crematie. Wel zus gesproken via telefoon en facebook. Wat erg voor haar.

Inmiddels is het zaterdag 22 december en ben ik weer terug op de camping. Woensdag ben ik naar nederland gevlogen, Arie is bij Boy gebleven. Donderdag de 20e hebben we zwager Leo naar zijn laatste rustplaats begeleid. Blij dat ik gegaan ben. Het was een hele mooie, ingetogen uitvaart en ik hoop dat mijn zus een beetje steun aan me gehad heeft.
Vrijdag ben ik weer teruggevlogen en nu dus maar proberen de draad weer op te pakken.
Van vrienden uit Gelenberg, Duitsland ook een droevig berich gekregen i.v.m met een overlijden in hen familie.
Lieve mensen allemaal, geniet van het leven zolang het kan, het kan zo maar voorbij zijn!