Een camperplaats aan zee - Reisverslag uit Boiro, Spanje van Erna Spier - WaarBenJij.nu Een camperplaats aan zee - Reisverslag uit Boiro, Spanje van Erna Spier - WaarBenJij.nu

Een camperplaats aan zee

Door: ArieErnaBoy

Blijf op de hoogte en volg Erna

29 Juni 2012 | Spanje, Boiro

Allereerst even alle mensen bedanken die onze verslagen lezen en een reactie schrijven, heel leuk dank jullie wel!
Het laatste verslag begon met spelletje spelen onder de leuifel in de regen en ook nu zit ik dit te schrijven terwijl het zojuist heeft geregend. Verschil is dat het nu al avond, bijna nacht is en het verder de hele dag droog geweest is. We staan inmiddels in het stadje Boiro in Noord Spanje, vlak aan zee. Het is een leuk stadje waar vandaag een 4-daags festival is begonnen met kermis, muziek, braderie en vuurwerk. Jammer van de regen vanavond dus maar hopenlijk is het morgen de hele dag droog. En het feest is natuurliujk pas helemaal compleet als Spanje Europees kampioen wordt ook! We gaan in ieder geval kijken met de Spanjaarden in het kroegje hier aan de overkant.Ik had jullie overigens nog foto's beloofd van het pannenkoeken bakken maar was vergeten ze te plaatsen, die zal ik dus hier bij voegen. Overigens hebben we prachtig weer gehad in Arco. Onze electrische fietsen hebben daar ook hun nut bewezen, we zijn naar Quinta dos Moinhos gefietst waar we twee jaar geleden een paar dagen zijn geweest, ditmaal fluitend de berg op. Heerlijk. Ook zal ik wat foto's er op zetten van ons vertrek uit Arco de Baulhe, genomen vanuit de camper waarop goed te zien is hoe smal deze uitgang is en nog behoorlijk steil loopt ook! De reis van Arco naar kust en vandaar langs de kust omhoog is prachtig, bergen en meren en af en toe de kust, mooie dorpjes zola Caminha met een heel mooi kerkje.
We blijven hier in Boiro een dag of wat en daarna volgt weer een nieuw verslag. Waarschijnlijk vanuit bedevaartsoord Santiago de Compostela, daar zijn we nu dichtbij dus daar gaan we zeker heen.
Allemaal de hartelijke groeten van Arie, Erna en Boy

  • 30 Juni 2012 - 05:59

    Jos:

    Hoi Erna en Arie,

    Ik was net van plan om jullie te mailen, maar je was me 'n slag voor.
    Wat mooi die kerjes, ja in die zuidelijke landen maken ze er wat van.
    Als jullie in Santiago zijn, brandt dan een kaarsje voor Hans, hij had daar nog graag 'n keer naar toe gegaan.
    Hier is het nu wat rustiger, Sandra is goed overgegaan naar haar huis, ze moet nog wel veel doen, maar ze kunnen wonen, en de rest komt wel. Ze heeft bijna vakantie, en dan kan ze zich op de inrichtin storten. Ik heb veel geholpen, maar nu hoeft het niet meer zo. Kasten en bedden in elkaar zetten, dat kan ik toch niet.
    Gisteren was de BBQ. van het eetcafe, afsluiting van het jaar, en gelukkig dit keer prachtig weer.
    Straks ga ik naar de camping, tot maandag, we hebben zondag de kersenfietstocht, ook leuk hoor.
    Fijne tijd in Spanje, en tot hoors, doe voorzictig op de smalle weggetjes, dikke kus van mij...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erna

Camperreis 2016

Actief sinds 25 Feb. 2011
Verslag gelezen: 446
Totaal aantal bezoekers 45018

Voorgaande reizen:

14 April 2017 - 14 Augustus 2017

camperreis 2017

20 April 2016 - 01 Augustus 2016

Camperreis 2016

11 December 2012 - 15 Maart 2013

overwinteren 2012 - 2013

01 Maart 2011 - 30 November -0001

Mijn eerste reis op dit forum

24 Mei 2012 - 30 November -0001

Daar gaan we weer

Landen bezocht: